Rääkisin kokku kaheksa inimesega, kellest kolm olid nais- ning viis meessoost. Ka vanuse poolest kuulusid mu vestluskaaslased erinevatesse vanuserühmadesse. Noorim intervjueeritav oli 15-aastane ning vanim 43-aastane.

Miks just iPhone?

Alustame kõige põletavamast küsimusest: miks on iPhone'i omanikud just selle telefoni valinud?

Ühe sõnaga võib suurema osa inimeste vastused võtta ühte sõnasse: mugavus. Kaheksast vastanust kuus mainis valikut põhjendades just seda märksõna. Näiteks tõi 43-aastane autosalongi tegevjuht Raido välja iPhone'i mugavuse ärikliendile: "Mul on päris palju tööd teha distantsilt ja saan kuni lepingute allkirjastamiseni teha kõik telefonis," ütles ta. "E-mail otsingut kasutan pigem iPhone'is kui arvutis - tulemus on palju parem," tõi mees veel välja huvitava kasutusmugavusega seonduva asjaolu.

Teine oluline aspekt, mida välja toodi, oli füüsiline atraktiivsus, kena disain. Seda mainis üle poole kõigist vastanutest. 22-aastane tudeng Robert ütles iPhone'i kohta, et sellel on lausa "parim disain". Tema sõnul oli telefoni atraktiivne disain ja trendikus just peamiseks põhjuseks, miks ta õunafirma telefoni ostis.

Ka Roberti poolt mainitud trendikus oli sõna, mida vastanud tihti välja tõid. Enamjaolt mainisid iPhone'i ja trendikuse võrdtähenduslikkust vastanud, kes olid varastes 20ndates eluaastates. See näitab, et tõenäoliselt on iPhone'i ja trendikuse seostamine hästi meeles nendel, kes just sellel hetkel oma esimesi telefone hakkasid saama.

iPhone oli esmailmumise hetkel ikkagi tõeline trendilooja ja innovatiivsuse võrdusmärk. Telefon oli kordades parem kui toonased "nutitelefonide-laadsed-tooted", mida teised telefonitegijad tootsid. Näiteks praeguseks 21-aastane Apple'i müügisalongis töötav Erik ütles, et ostis oma esimese iPhone'i just 14-aastasena. Tõenäoliselt said paljud noored selles eas oma esimese nutitelefoni ning tihti oli selleks ka iPhone. See seletab ehk ka noorte seose tekitamist iPhone'i ja trendikuse vahel.

iPhone ei ole tavaliselt ainus

Paljud iPhone'i omanikud ei piirdu aga ainult Apple'i nutitelefoniga. Vaid üks vastaja, 15-aastane Kalle ei kasuta ainsana ühtegi teist Apple'i toodet. Teiste vastajate poolt on aga üles loetud kogu Apple'i arsenal alates Apple TV-st ja iPadidest lõpetades esimese põlvkonna iPod Touchiga. Enim mainiti just iPade, mida kasutas või oli kasutanud viis vastanut.

Täiskomplekti eriauhinna saab 31-aastane Triin, kes kasutab lisaks iPhone'ile veel Apple TV-d, Macbook Airi ning Apple'i iPadi. Triinu jaoks ei olnud Apple'i usku pööramise puhul aga määravaks telefon, vaid tema esimeseks Apple'i tooteks oligi just Apple'i sülearvuti, mille kasutamise tagajärjel ta ka USA tehnoloogiahiiu telefoni kasuks otsustas. Sisuliselt kasutas sama paljusid seadmeid ka Erik, kuid arvestades tema töökohta, ei pidanud ma teda siiski eriauhinna vääriliseks.

Kuid on ka lugusid, kus läbisaamine näiteks telefoniga on hea, kuid teiste seadmetega mitte. Firmajuht Raido sõnul proovis ta harjuda ka Apple'i arvutiga, kuid lõpuks ei saanudki ta sellega sina peale. "Pool aastat proovisin harjuda ja õppida, kuid siis läksin tagasi Windowsi peale," ütles ta. "Exceli, Wordi ja Powerpointi kasutus oli ikkagi nii palju ebamugavam, et mul oli lihtsam arvutit vahetada."

Truud kliendid

Üle poole vastanutest on õunafirma truud kliendid. Enim iPhone'i telefone on olnud Erikul. Kokku on tal olnud viis erinevat iPhone'i ning mees tunnistab ka ise, et osaliselt on suur Apple'i telefonide arv seotud tema tööga. Töölt parematel tingimustel telefonide saamine ei kehti aga teistele, sellest hoolimata oli suuremal osal vastanutest tegemist järjekorras juba mitmenda iPhone'iga, kusjuures valdavalt oli kasutusel juba vähemalt kolmas Apple'i telefon.

Ainukene, kelle puhul on tegemist esimese iPhone'iga, on 32-aastane Aivo, kelle jaoks pole tema iPhone'i kasutamine niivõrd tema enese valik. Kogu tema ettevõte läks eelmise aasta lõpust üle Apple'i nutitelefonidele ning sel päeval sai ka Aivo oma esimese iPhone'i. Aivo tõi enda praeguse kasutuskogemuse põhjal välja, et telefonil on võrreldes tema varasema telefoniga parem aku, ekraan ja kaamera.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena