Erinevalt YouTubest on tegemist aga vertikaalvideoga, millega Instagramis ka juba praeguseni oleme kokku puutunud. Näiteks on sellises mittepööratavas püstloodses videovormis kõik praeguseni ajavoos esinevad videod ning ka kõik Instagrami "lood".

Pikkade videolugude lubamisega süveneks turul veelgi rohkem olukord, kus Facebook ja selle tütarfirma Instagram üritaksid YouTube'ile kandadele astuda, et ka videoturgu rohkem enda kätte saada. Facebook kuulutas enda vaid Ameerika Ühendriikides kättesaadava videoplatvormi Watch välja eelmise aasta suvel.

Allikate sõnul on Instagramil juba käimas läbirääkimised sisuloojatega ning turundajatega, et leida koostööpartnereid, kes uuele platvormile sisu hakkaks tootma. Samas ei ole lekkinud infos öeldud sõnakestki selle kohta, kas antud videod hakkaksid ilmuma peamises ajavoos või tekiks nende jaoks eraldi alajaotus.

Instagramil on hetkel umbes 800 miljonit aktiivset kasutajat. "Lugude" funktsiooni on seejuures viimase 9 kuu jooksul kasutanud igapäevaselt umbes 300 miljonit inimest. YouTubel on kokku aga üle miljardi aktiivse kasutaja.

Ametlikku kinnitust selle kohta, millal ja kas pikkade lugude funktsioon tuleb, veel ei ole.