Peugeot 308 GTi – rajale on soovitav minna tühja kõhu ja vähese kütusega
Peugeot hullutab oma kuumpäraga keskpärasusest tüdinenud autohuvilisi värskendava hapnikusõõmuga. “Peugeot ja ..sport?” küsib ehk mõnigi noorem lugeja. “Peugeot ja sport,” vastab Andres Kruus Acceleristas, ning viib teid seekord sõidule Peugeot 308 GTi ärksa lõvikutsikaga.
Jaa, muidugimõista. Pilk ajalukku viib meid aastasse 1983, mil koosteliinilt veeres esimene Peugeot 205. Aasta hiljem selle GTi versioon, millel oli alguses 1,6 liitrine 104 hj bensiinimootor. Tegu oli kaalult kerge (alla 900 kg) kuumpäraga, tänase 308 GTi (lähi)sugulasega.
Peugeot 308 GTI
Peugeot 308 GTI
Peugeot 308 GTI
Võimas mitmekülgne luukpära ehitati WRC sarja silmas pidades omakorda ümber nelikveoliseks 200 hj keskmootoriga legendaarseks T16-ks.
Ralliversioonil oli hobuseid veel kaks korda enam – 500 hj. Sellega sõitsid sellised vanameistrid nagu Ari Vatanen, Juha Kankkunen ja ka Michèle Mouton (s 1951) – tänaseks ainus naine, kes autorallis sellisel tasemel kaasa on löönud.
Peugeot 205 GTi-d on läbi aegade peetud üheks väga õnnestunud autoks. Kiidetud on head juhitavust ning väga kerget käiguvahetust, 205-ga oli võimalik tõepoolest sõitma õppida. Nagu päriselt, mitte nagu kaabuga pensionär.
Loe proovisõidumuljeid lähemalt Acceleristast.