Liiklusohutuse audiitor: libedus ei ole ainus põhjus raskete liiklusõnnetuste toimumisel
Volitatud teedeinsener ja liiklusohutuse audiitor Ain Kendra arutleb Acceleristas, millist rolli evivad kolm liiklusohutuse komponenti – inimene, sõiduk, tee – olukorras, kus raskete liiklusõnnetuste ühe põhjusena tuuakse välja libedus. Kas talvine jää aitab õigustada inimohvreid meie teedel?
30-40 aasta eest oli kinnisõidetud lumi põhimaanteel talvel tavaline, naastrehvid olid kasutusel vaid valitsuse Volgadel. Autosid oli muidugi ka vähem. Kuid tegelikult panid teeolud väga tihti juhi oskused proovile.
Täna oleme harjunud lumevaba kattega ka talvel ning iga libedus on ootamatu, juhtidel puudub vastav kogemus. Ehk oleme ise lati liiga kõrgele ajanud?
Kõigi kolme komponendi – inimene, sõiduk, tee – ühise toime tulemusena peaksime jõudma nullvisioonini, olukorrani, kus aastal 2050 hukkub Euroopa Liidu teedel null inimest.
Maanteeamet on selle lahti mõtestanud järgnevalt: nullvisiooni peamine idee on liikluse muutmine nii, et inimlike eksimuste võimalus ning õnnetustega kaasnevad kahjud on minimeeritud. Kuidas seda aga talvises olukorras järgida?
Loe lähemalt Acceleristast.