2017. aasta oli Euro NCAP turvatestide tulemuste osas erakordne: vähe oli uustulnukaid, mis viit tärni ei väärinud. Tipus aga läks võitja selgitamiseks vaja kümnendiku täpsusega arvutamist, nii head tööd on tootjad teinud!

Tänapäeva autode kvaliteedi mõõdupuuks pole ammu enam vigurvärvitud ilukilbid ega nahkkattega rool. Euro NCAP testides põruvad järjest kõik sõidukid, mille baasvarustuses pole turvaabisid, mis suudaksid sõitjaid ja jalakäijaid õnnetuse korral hullemast säästa.

Realt kaldumise märguanne või reahoidja, kohanduv kiirushoidik, jalakäija tuvastus, kokkupõrke ennetussüsteem jpm – see kõik pole ammu enam noobelklassi autode privileeg vaid jõudnud nii väike-keskklassi kui superkompaktide varustusse.

Täna veerevad tehaseliinidelt nn. tavaautod, mille baasvarustus on kaugelt rikkalikum kui eliitautode tipp-mudelid 10 aastat tagasi ning millele saab juurde tellida rea moodsaid juhiabisid, mis võimaldavad sõidukist mõelda kui natukene isejuhtivast ja isemõtlevast.

Piisab, kui autol on lisaks ennetavatele turvaabidele sisseehitatud käed-vabad-süsteem, reahoidja, kohanduv kiirushoidik ning kaamera, mis pidevalt teed jälgib ja võimalikest ohtudest teavitab, kui inimjuht võibki end roolis juba lõdvemaks lasta ja mõelda eelseisvast suusapuhkusest või sellest, mida õhtusöögiks teha.

Auto ei saa vastutada

Uinunud valvsus maksab aga julmalt kätte. 2018. aasta algus Eesti liikluses lõi korraga kaineks ka karsklased: 10 hukkunut jaanuaris tundub kui õudusunenägu ent see jätkub – veebruari esimeste päevadega on Looja karja läinud veel mitu inimest.

Loe edasi Acceleristast!