Autoostu sooliste erisuste uuring on koostatud küsitluse ja andmebaaside põhjal. Portaalis vastas küsimustele mitu tuhat ameeriklast ning Edmunds.com täiendab andmestikku jooksvalt. Turutrendide mõistmiseks on see hea alusmaterjal kõigile automüüjatele, aga ka -ostjatele.

Tavamõistes igati hariv lugemine, millele kahjuks Eestist pole midagi vastu panna – meil pole naiste ja meeste autoostu harjumusi ja erisusi uuritud.

Küsitlusest tuleb välja teada-tuntud tõsiasi: sõltumata soost, east ja värvieelistustest peavad inimesed auto ostmist parajaks katsumuseks. Kui uuringusse süveneda, on ostuprotsess naiste ja meeste puhul üsna erinev.

Ostujõud, lemmikumad automargid, ja kindlustuskoefitsient on vaid mõned aspektid, mille poolest sugupoolte esindajad üksteisest erinevad. Edmunds.com uuringust tuleb aga välja seegi, et mida nooremaks autoostjad, seda vähem kindlakskujunenud arhetüüpides kinni ollakse.

Käi minu mõtete, mitte minu tegude järgi

Silma hakkab huvitav paradoks: ehkki mehed väidavad end olevat praktilisemad ostjad, leiab naiste lemmikmarkide pingereast märksa rohkem n-ö päriselulisi ning ei ühtegi “väike ja punane” või “lihtsalt toreda häälega”- argumenti. Samal ajal tahaksid mehed marke, mille seos tavaeluga on sama kaudne nagu pastilaakommil Linnuteega.

Ja veel üks huvitav tõsiasi: kuigi naised kulutavad auto ostmiseks rohkem aega ja ütlevad, et ei oska tihtipeale kuskilt alustada, suudavad nad lõpptulemuseni kindlakäelisemalt jõuda. Koguni 62% kõigist autoostudest teevad naised ning ostuotsuse, millist autot osta perele, paarile või vanaisale, langetab 80% naistest.

Vanusest sõltumata, “beebibuumeritest” “lumehelbekesteni” on ligi pool või nooremate puhul enamus mehi veendunud, et naised on autot ostes paremad läbirääkijad. Ometi näitab uuring, et müügimehed pakuvad naistele autot kallimalt.

Loe edasi Acceleristast!