Kui Kia tõi eelmisel aastal turule oma B-segmendi krossoveri Stonic, kostusid muu meediakära taustal hõiked, et kohe-kohe on turule jõudmas ka tema Hyundai logo kandev sõsar Kona. Kuid mida tähendab "sõsar" Hyundai ja Kia tähenduses?

Kas äkki selliseid ühemunakaksikuid, nagu Sportage-Tucson või cee`d ja i30? Ühte toodetakse Tšehhis, teist mõnesaja kilomeetri kaugusel Slovakkias. Platvormid on samad, ühes tehases toodetakse lisaks mootoreid, teises aga käigukaste. Rongid sõidavad kahe tehase vahet, käigukastivagunid sinna ja mootorite omad tagasi.

Ei, mitte päris, sest Stonic ja Kona on hoopis enam erinevad autod. Neid mõlemaid toodetakse Koreas - Stonic tuleb koos Rio ja Stingeriga Sohari tehasest, Kona koos Santa Fe ja i40-ga Ulsanist – kuid kui Stonic on istutatud Rioga samale põhjale, siis Kona põhineb täiesti uuel platvormil, mis erinevalt Riost-Stonicust võimaldab kasutada ka nelikvedu ja täiselektrilisi jõuallikaid (Kona EV tuleb Eestis müüki juba käeoleval aastal).

Loe lähemalt WhatCar.ee lehelt.