Uue auto loojaks on GM-i isejuhtivusüksus Cruise Automation. Nad plaanivad masinat järgmisel aastal katsetama hakata. Nagu paljude teiste ettevõtete isejuhtivate autodega seotud projektide puhul, peaks ka Cruise`i rooli ja pedaalideta auto hakkama pakkuma eeskätt sõidujagamisteenust.

Et auto on täielikult isejuhtiv, ei näe GM mingit põhjust inimestele võimalustki anda kontroll enda kätte haarata. Harjumuspäraste juhtimisvahendite asemel on autos hoopis hulk ekraane, mille kaudu sõitjad masinaga suhelda saavad. Ehk siis roolimise-pedaalimise asemel tulevad meie ellu veel mõned puutetundlikud ekraanid juurde. GM plaanib nüüd USA riiklikule kiirteeliikluse turvalisuse ametile (NHTSA) avalduse esitada, milles palutakse, et nende uus auto tervelt 16 nõudest vabastataks. Nad ütlevad, et need 16 nõuet ei ole olulised, kuna autol pole manuaalseid juhtimisseadmeid.

"Kui autol ei ole rooli, siis ei ole põhjust ka rääkida rooli sees olevast turvapadjast," tõi GM-i isejuhtivate autode osakonna poliitikajuht Paul Hemmersbaugh näite. "Selle asemel on meil vasakul esiistmel olija jaoks täpselt samasugune turvapadi nagu paremal esiistmel olijal."

Kokku tahetakse, et kuueteistkümnest nõudest vabastataks 2500 autot - see on suurim number, mida USA valitsus hetkel igal autotootjal niisuguseid masinaid valmistada lubab. Cruise avaldas täna ka turvaraporti, milles selgitatakse samme, mis on plaanis ette võtta selleks, et autod oleksid valmis avalikel teedel sõitma. Aastal 2017 toimus Californias 27 avariid, milles isejuhtiv auto osaline oli, neist 22-s oli osaliseks mõni Cruise`i testauto.

Seda, kus Cruise oma isejuhtivaid autosid kasutama hakkab või millal inimesed nendega sõita saavad, ei öeldud. Üks võimalik paik on Arizona osariik, arvab CNN. Cruise juba testib seal mõningaid autosid ja lisaks tegutsevad seal ka Cruise`i konkurendid nagu näiteks Uber ja Waymo. Nonde autodel on siiski roolid-pedaalid sees. Waymo plaanib veel tänavu osariigi pealinna Phoenixi piirkonnas kommertsteenuse ehk põhimõtteliselt juhita taksosõiduga alustada.