Ruumika universaalkerega auto sünd jääb kuskile möödunud sajandi kahekümnendatesse. Ent maailm muutus, kui 1957. aastal alustas Rootsi autotootja Volvo elegantse Duett – universaali tootmist. On arvatud, et just Volvo Duett pani aluse praktiliste pereautode uuele buumile Euroopas.

Vaid paar aastat hiljem, 1957. aastal, alustas Moskva väikeautode tehas universaalkerega Moskvitš-423 tootmist. Auto leidis sooja vastuvõtu ning selle eeskujul hakkasid insenerid üksteise järel välja mõtlema praktilisi ja ruumikaid universaale. Nõnda võib vist Moskvitš-423 pidada nõukogude Venemaa pereautode esiemaks.

“Suurepärased lennukid, aga kohutavad autod” – mäletate seda ütlust nõukogude lennuki – ja autotööstuse kohta, eks? Ometi õnnestus venelastel oma autosid edukalt müüa ka välismaale, peamiselt küll sõbralikesse sotsialismileeri riikidesse ent mõnevõrra ka mujale.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena