Uuring: kassasaba vahetamine on reeglina halb mõte
Viimasena kassasabas seismine ajab meeleheitele. Mõnikord isegi piisavalt, et sundida inimesi järjekorda vahetama. ERR Novaator vahendab, et käitumise mõttekust uurinud Harvardi ärikooli teadlaste sõnul ei tõuse sellest aga tavaliselt kasu ja tegu on enesepettusega.
Kiiremini liikuva, kuid pikema järjekorra kasuks otsustama kannustab inimesi Ryan Buelli ja kolleegide sõnul "viimase koha vältimise efekt". Sarnaselt viimasena järjekorras seismisele tekitab rahulolematust teadaolevalt teistest kõige vähem teenimine või mõnes muus osas sotsiaalse püramiidi viimastel põhjas olemine. Nüüd kirjeldatavates katsetes täheldas töörühm, et inimesed on keskmiselt 20 protsenti rahulolematud, kui nad seisavad järjekorras viimase, mitte eelviimasena.
Järeldused põhinevad vaatluslikul uuringul kassaaparaadiga toidupoes ning veebis tehtud käitumuslikul uuringul. Viimase puhul öeldi osalejatele, et nad peavad vastama küsimustikule, milleks kulub umbes viis minutit. Samas peavad nad ootama enne seda ühes kahest virtuaalsest järjekorrast. Kõigil osalistel teada, kui palju on inimesi järjekorras nende ees ja taga.
Loe edasi ERR Novaatorist!