„Electra on üks neljast täiselektrilisest parvlaevast, mis on varustatud BlueDrive Plus C jõudluskontseptsiooniga,“ ütles Siemens Norra laevaehituse juht Odd Moen tänase pressiteate vahendusel. Lisaks hübriidsele jõuallikale pakub Moeni sõnul BlueDrive Plus uudset akusüsteemi ja hoiatus- ning vaatlussüsteemi.

Akude laadimine toimub sadamadokis ning praamid on ühtlasi varustatud ka diiselmootoriga juhuks kui karmid ilmastikutingimused nõuavad täiendavat jõuallikat. EcoMain laevahaldussüsteemi kasutamine võimaldab optimeerida laeva opereerimist, kogudes infot läbi erinevate liideste, töödeldes seda ning muutes selle ligipääsetavaks ja analüüsitavaks ühtsel andmeplatvormil.

„Elektri kasutamine jõuallikana laevanduses on äärmiselt oluline nii keskkonnasäästu kui ka kuluefektiivsuse seisukohast,“ ütles FinFerries’e tegevjuht Mats Rosin. „Oleme äärmiselt uhked oma saavutuste üle ning tänu Siemensi uudsele tehnoloogiale saame oma laevastiku muuta keskkonnasäästlikumaks,“ lisas Rosin.
Elektra on pea 100 meetrit pikk, 525 tonni kaaluv ning 90 autot mahutav hübriidpraam, mille jõuallikateks on kaks 900kW elektrimootorit. Täiendavalt on alus varustatud kolme 420 kWe diiselmootoriga ning päikesepaneelidega.

FinFerries plaanib ka siseveekogudel kasutatavad 61 kaabelpraami üle viia elektritoitele, esimene neist peaks tööle hakkama juba järgmise aasta jooksul. Rootsis on sarnase tehnoloogia kasutuselevõtt vähendanud süsinikuemissioone 90 protsendi võrra.

Elektrimootorite kasutegur veesõidukitel ei piirdu keskkonnasäästuga vähenenud fossiilsete kütuste kulu näol, aga elektrimootorid tekitavad ka vähem vibratsiooni, mis omakorda vähendab ökoloogilist jalajälge veekogudes.

Eriti tähelepanuväärne on selliste mootorite kasutuselevõtu keskkonnasääst Norra puhul, kus tänaseks toodetakse ka kogu parvlaevadesse laetav elekter taastuvenergiast. Sisuliselt sõidavad parvlaevad täielikult vee- ja tuuleenergia toel, nagu vanasti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena