Tesla Semi

Tesla Semi kiirendab nullist 60-miilise tunnikiiruseni (95,6 km/h) vaid viie sekundiga. Kui veokil on taga maksimaalne täislast - 36 tonni - jõuab see sama kiiruseni nullist 20 sekundiga. Kulgedes korralikul kiirteel on reka sõiduulatus pisut üle 800 km. Tõsi, täis paagiga diiselveoki sõiduulatusele jääb see alla, kuid Musk ütles, et Semi ongi mõeldud pigem keskmise pikkusega otste jaoks.

Unikaalse disainielemendina asub juht kabiinis selle keskel (juhi taha on võimalik paigutada ka teisaldatav reisijaiste). Lisaks on juhil võimalik täies pikkuses püsti seista. Kabiinis on kaks puutetundlikku ekraani mõlemal pool rooli.

Ehkki algul, kui Tesla Semi tulekust rääkima hakata, rõhutati sellele, et tegu saab olema isejuhtiva veokiga, polnud see äsjasel esitlusel enam teemaks.

Veokit liigutavad neli sõltumatut mootorit, iga tagaratta jaoks üks. Semi lõpphind jäi üritusel ebaselgeks, raporteeris NBC.

Tesla Roadster

Sportlikku "püssi" Roadsterit (õigemini uut versiooni sellest, sest eelmist Roadsterit toodeti aastail 2008-12 ja seda müüdi kokku umbes 2450 auto jagu) esitleti üllatusena pärast Semi lansseerimist. Elon Musk väitis, et Roadster on kiireim saritootmisesse läinud auto eales. Roadster kiirendab 60-miilise tunnikiiruseni (95,6 km/h) 1,9 sekundiga ja sajamiilise tunnikiiruseni (160,9 km/h) 4,2 sekundiga. Veerand miili ehk ehk pisut üle neljasaja meetri läbib masin 8,9 sekundiga.

Musk ütles, et esitlusel näidatud auto näol on tegu baasmudeliga, mille tippkiirus on üle 250 m/h ehk 400 km/h. 200 kWh akudepakk peaks lubama kiirteel läbida pisut üle 1000 km.

Auto on saadaval aastast 2020 ja baashind jääb 200 000 dollari ehk ümmarguselt 170 000 euro kanti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena