Isejuhtiv sõiduk leiab eksimatult õige sõiduraja ja ennetab aegsasti ohte. Kiirused vahelduvad, „linnas” liigub Lexus 50 km/h, „maanteel” kerkib kiirus kuni 70 km/h.
Toyota
Brüsseli tehnoloogiaseminaril lajatati pikema jututa lauale uudis, mis lõi oimetuks: Toyota on valmis ehitanud esimese isejuhtiva sõiduki.
Käitumisõpikus oleks järgneva loo pealkiri: „Kuidas jääda rahulikuks olukorras, kus teid tabab suur üllatus?” Oktoobris Brüsselis toimunud tehnoloogiaseminarile lendasin üsna vähese eelinfoga. Kodutööd ei saanud teha, sest kogu sündmust varjutas saladusloor. Nii tabaski ajakirjanikke üllatuspomm, et Toyota on valmis ehitanud isejuhtiva sõiduki ja hulga futuristlikke elektriliikureid.
Toyota, mis on aastaid BMW-ga teinud koostööd nii säästlike sisepõlemismootorite kui ka sportlike sõsarmudelite ehitamisel, on isejuhtivate sõidukite teemal vaikinud. Fakt, et Google valis möödunud kümnendil oma esimeste isejuhtivate autode alusmudeliks Toyota Priuse ja Lexus LS-i, on tänaseks ununenud. Ometi sai just selle vana asja meeldetuletamise abil üllatusest toibuda ja Brüsselis kogetu ühtseks pildiks kokku laduda.