Üks rokkivama välimusega kolmerattalisi särtsukaid pärineb aastast 2009, kui Aptera Motors tuli välja nuditud lennukit meenutava 2e eelseeriamudeliga. Projekti algatajaks oli Steve Fambro, mees, kes tõsimeeli uskus, et kolm on parem kui neli.

Kahjuks räägime idufirmast täna minevikuvormis: hiinlased ostsid Aptera ära, lõid selle kaheks ning Zaptera, mis pidi jätkama kolmerattalise elektriauto tootmise ettevalmistamisega, pole tänaseni ühegi tootega välja tulnud. Tõsi, lootust on, sest korra aastas annab keegi ikka optimistlikult vihje, et kolmerattaline elektriauto pole sugugi surnud.

Kolmerattaliste elektriautode üheks võtmesõnaks on retro. Kes iganes “kolmekat” on disaininud, välja on see kukkunud alati retro. Kuna vanad ajad ja tõelised autod hakkavad jälle moodi tulema – mõelgem kasvõi Jaguari E-type Zero hiljutisele etteastele – siis pole ka Eesti oma NOBE midagi muud kui kummardus autotööstuse kuldaegadele.

TOLMUIMEJA TŠAIKA VÕI KABINENROLLER? VAHET POLE!

NOBE välimus meenutab veidra mikroauto, viiekümnendate Moskvitši ja Tšaika tolmuimeja segu, paras silmalõks sellele, kelle jaoks disain midagi tähendab.

Jalopniku ajakirjanik Jason Torchinsky kirjeldab NOBE välimust nii: “NOBE kasutab selgelt hiliste 50. ja varaste 60. aastate Euroopa autodisaini keelt. Esiots meenutab kangesti Alfa Romeo Giulietta’t, kolmnurkse iluvõrega keskel.
Loe edasi siit