Archangeli tegevustik leiab aset maailmas, kus rühmitus nimega HUMNX maailma sõjalise jõuga enda kontrollile allutada tahab. Väike killuke Ameerikat paneb veel vastu ning on ehitanud ülimalt kõrgtehnoloogilise lahingroboti, mida juhivad koos mängija avatar Gabby või Gabe Walker ning tehisintellekt M1KL, kirjutab ajaveeb M Kuubis.

Mäng algab robotikatsetusega sõjaväebaasis ning otse loomulikult lendab kogu plaan hetkega vastu taevast ja mängija võtab peategelase nahas ette teekonna, et maksta HUMNXile kätte kõige kalli kaotuse eest ja nende ninamees ülbe terrorist olemise süüdistusega peajagu lühemaks teha.

Noh, tegelikult soovib Walkeri otsene ülemus, et ainulaadne robot jalutaks pigem otsejoones arenduslaborist masstootmistehasesse, kuid ühele korralikule märulikangelasele omaselt on Walkeril valikuline kuulamine ja sügelev päästikusõrm.

Archangelit saab mängida kas tavalise PS4 Dual Shockiga või Move-pultidega ning uskuge mind, Move’id on tunduvalt ägedamad.

Nimelt juhib roboti liikumist nagunii mäng ise. Mängija eesmärgiks jääb liigutada robotid kahte kätt erinevate teda tulistada püüdvate jubinate suunas ning tuld anda.
ekraanitõmmis

Move-puldid lubavad liigutada kahte kätt samaaegselt ja teineteisest sõltumatult. Kummagi käe küljes on (peale nende mängus lahti lukustamist) kaks erinevat relva ja kaitsekilbid. Kaitsekilp ei kesta lõputult, seega tähtis ongi õppida õigel hetkel ühe käega kaitsma ja teisega tulistama.

Lisaks tuleb ära tabada, mis relv millises olukorras kõige parem on ja nende vahel ka veel jooksu pealt valikut teha.

Tulistatavaid vastaseid eriti palju erinevaid pole, on jalamehed, tankid, pisilennukid ja suuremad lennukid. Neid aga tükib mängija elu kallale tavaliselt päris aukartustäratav hulk ja igav ei tohiks küll kellelgi hakata. Aeg-ajalt lubatakse mõnda silda või ehitist rusikaga ka lüüa.

Graafiliselt on Archangel on väga äge. Suur robot, kus mängija istub, on kohutavalt detailne ning seda juhtkonsoolist aknaraamide ja käemürakateni, kus isegi relvade vahetumine virtuaalprillide vahendusel sinu silme all toimub. Mäng jookseb ülisujuvalt isegi kõige tihedamate plahvatuste ja kuulirahe keskel.

Aga pole head ilma halvata. Tegu on kokpitis istumise mänguga ning mingil seletamatul põhjusel ei ole mängu tegijad mängus avatarile keha loonud. Virtuaalreaalsuse üks võlusid on see, et sa saad olla keegi teine ning virtuaalse keha omamine on selles tohutu suureks boonuseks. Hõljuvad juhtkangid ei ole kohe kuidagi maagiline kogemus.

Keha puudumise üle nurisemisele vaatamata on Archangel selline mäng, mida ma julgen soovitada kõikidele PSVR-i omanikele ja huvilistele. Kärtsu ja mürtsu saab siit palju ning ka heal tasemel häälenäitlemist tuleb ette piisavalt meelt lahutavas koguses.
ekraanitõmmis

Samas tuleb arvestada ka mängu pikkuse ja hinnaga. Nimelt saab Archangel läbi nii kolme-nelja tunniga ning seal eriti midagi peale mängu läbi tegemist avastada ei ole. 40-eurose hinna juures ei jätku seda just kuigi kauaks. Või siiski... oleneb, kui kallilt sa oma aega ja päris ägedat VR-mängukogemust hindad.

Kahjuks on Archangel saadaval vaid digitaalsel kujul, seega järelturult mängu samuti ei leia. Archangeli näol on tegu sellise muheda märuliga, mida sa naudid kuni see kestab, kuid pärast on selline kripeldav tunne, et oleks võinud kasvõi midagi veel olla.

Archangel
Platvormid: PSVR, PC (Oculus, Vive)
Ilmumisaeg: 18. juuli 2017
Arendaja-väljaandja: Skydance Interactive
HINNE: 3,5/5
Ülevaade tehtud platvormil: PS4 Pro + PSVR

HEA

+ näeb ilus välja
+ parajalt raske
+ sa saad istuda suure roboti kokpitis

HALB

– liiga ruttu saab otsa
– virtuaalse tegelase keha puudumine häirib