FORTE MÄNGUARVUSTUS | Knack II (PS4) – nostalgiat toitev märulseiklus, mis paraku vaid sammuke etem eelkäijast
Oma tollase arvustuse võtsin kokku lõiguga: "Knack on omal moel lummav ning seda enam pettumust valmistavalt keskpärane mäng. Looja Mark Cerny püüdlused nostalgiatõrvikut läita on komistanud arhailisuse taha ning süttinud kahjutuli kõrvetab teose näol nüüd nii mängureid kui ilmselt ka tegijaid endid."
Knack II, kuigi mitmeti rikkalikum kui esimene osa, on mängumehaaniliselt, tasemedisainis ja kahjuks ka loovestmises endiselt vanas valemis kinni nagu kummik värskelt valatud bituumenis.
Knacki tegelaskujud osutuvad jällegi suhteliselt sisutühjadeks, loo etteaimatavad keerdkäigud väsitavalt reeglipäraseks ja dialoog kohati lapsusteni lihtsaks.
Mängu võitlussüsteem ja platvormimine on nüüd huvitavamad ja mitmekesisemad ning hetked, kus hiigelKnack tigeroboteid ning keskkonda purustab, kahtlemata meelierutavad, kuid seda väiksemates mängudoosides. Minu umbes tunni-paarised sessioonid katkesid tihti just üksluisuse tõttu.
Karakteriarenduspuu, mille neli lahku avatakse ükshaaval mängu käigus, lisab võitlussüsteemile uute löögikombinatsioonide lisamise ja nende võimsamaksmuutmisega aeg-ajalt vürtsi ning mingitel hetkedel, kui Knack II otsustab julge olla (miksides näiteks platvormerit võitlusega, lubades areenidele vastaseid, keda lihtsa rusikalöögiga pikali ei saa, või pakkudes mõistatusi, mis ei lahene iseenesest), lubab see ka mänguril end leidlikumana tunda.
Suurepärased on momendid, kus Knack peab liikuvate ning oma olekut ja asendit muutvate platvormide peal aega kaotamata edasi trügima. Või leiab end ruumist, millest edasipääsemiseks vajatavad sammud pole kohe esimese pilgu järel mõistetavad.
Samas leiab huviline Knack II-st rohkesti sisu. Mäng kestab tavalisel (normal) keerukusel umbes 12 tundi, siin on ka new game plus'i võimalus (uus mäng, kus esimesel korral teenitu alles jääb, ühtlasi lubatakse sel moel ka mängu kõige keerulisemad raskusastmed ette võtta), ühismänguviis ning võimalus lisatasemeid läbida (areenid ja ajaga võidujooks). Kui lisada veel kogutavad boonusesemed, artefaktid ja medalid, jagub mängimist kümneteks tundideks.
Kui ma paneksin hindeid, siis saaks Knack II minult ühe punkti enam kui selle eellugu. Kuna ma siiski ei hinda, siis tasub lõpetuseks mainida, et Knack II on igati adekvaatne ja hea mängumeelelahutust tarbivale lapsele, sest laps tõenäoliselt ootab sellest vähem kui mäng talle lõpuks kingib.
Täiskasvanud mänguri jaoks, juhul kui ta pole just vanamoeliste ja üheülbaliste märulseikluste fanaatik, on ostu sooritamine vaagimiskoht.
Ilmumisaeg: 6. september 2017
Platvorm: PlayStation 4
Tootja: Sony Interactive Entertainment, autor: SIE Japan Studio