“Tahked” akud ei ole tegelikult teab-mis-uudis, vaid autotööstuse jaoks ei ole seni sada protsenti sobivat lahendust suudetud välja mõelda. Toyota on üks esimesi, mis jonnakalt püüab vabaneda elektriautode akuneedusest ning peaks kinnitamata andmetel aastal 2022 välja tulema oma esimese särtsusõidukiga, mis on suutnud seljatada seniste e-sõidukite suurima probleemi.

Uudne aku on autotööstuses oodatud mitmel põhjusel: see on kergem, võimaldab kiiremat laadimist, ja peab kauem vastu. Ennustatav sõiduraadius on kolmandiku jagu liitium-ioonakudest suurem. Kui praegu sõidavad tublimad elektriautod ühe jutiga 500 kilomeetrit (Tesla Model S kangem variant väidetavalt isegi 1000 km), siis tulevikus peaks 800-900 km ühe laadimisega olema saavutatav.

Sugugi mitte kõik autotootjad ei usu innovatsiooni võimalikkusse, ja eriti sellesse, et Toyotal võiks tahke aku valmistamine õnnestuda. Üks asi on edeneda laboritingimustes, hoopis teine uue aku seeriatootmine.
Loe edasi siit