Pole ikka lennukindel? Bombardieri äriklassi jaoks ehitatud Global 7000 mootor seiskus lennu ajal
Ettevõtte Bombardier konstrueeritud katselennuk Global 7000 sooritas tänavu 15. augustil hädamaandumise pärast seda, kui üks lennuki kahest GE Passport marki mootorist lennu ajal seiskus, selgus Kanada riikliku transpordiohutuse ameti väljastatud juhtumiaruandest.
Ülipika lennuraadiusega äriklassi reaktiivlennuk — juba teine katselennumasin registrikoodiga C-GBLB — lendas 12 500 meetri kõrgusel, kui mootor kohaliku aja järgi kell 17.38 seiskus 290 kilomeetri kaugusel Bombardieri katselennunduskeskusest Kansase osariigis Wichita lennuväljal.
Transpordiohutuse ameti osutusel eelnesid mootori seiskumisele (ingl engine flameout) tugev vibratsioon ja turbiini sisetemperatuuri kerkimine. Lennuki meeskond kuulutas välja hädaolukorra ja sooritas ilma täiendavate vahejuhtumiteta ühe mootori abil maandumise Wichitas.
Praegu analüüsivad lennukitootja Bombardier spetsialistid andmeid ja püüavad leida probleemi tekkepõhjust, teatas transpordiohutuse amet.
Kokku on kolm Global 7000 katselennukite sarja kuuluvat lennukit lennanud rohkem kui 500 tundi. Praegu tegeleb Bombardier 73 miljonit dollarit maksma hakkavate äriklassi reaktiivlennukite tootmise hoogustamisega, et jõuda mudel 2018. aasta keskel reisilennundusturule tuua.
2013. aastal arendusse võetud, 13 700 kilomeetrise lennuraadiusega Global 7000 on kõige suurem ja kõige kaugema lennuraadiusega äriklassi-reaktiivlennuk Bombardieri seitsmes mudelist koosnevas lennukivalikus.
Allikas: FlightGlobal.