Jaguari uuendatud F-Type: ainult häid uudiseid
Jaguar F-Type on mudeliperekond, mis tuleks selle puudumisel kiiremas korras välja mõelda, sest algatuseks on need lihtsalt niivõrd ilusad autod. Ja just kõva katusega formaadis, mille seksikat ahtrit kiigates tekib vägisi tunne, nagu oleks vaataja nüüdsama teinud midagi nurjatut.
- • Uus baasjõuallikas langetab auto baashinda ca 10 000 eurot.
- • Kaheliitrine R4 arendab 300 hj, saavutab 100 km/h 5,7 sekundiga ja põletab 100 km läbimiseks 7,2 liitrit bensiini.
- • Baashind Eestis on 58 200 eurot (F-Type Coupe 2,0 i4 300).
Lisaks on need autod ka metalli vormitud tõestuseks, et Jaguar suudab lisaks edevatele liikuritele ehitada ka puhtatõulisi sportautosid, mis suudavad kinda visata ka Saksamaalt pärinevatele päramootoreid armastava klanni esindajatele. Ja sellega head uudised alles algavad, sest lõppeva suve keskpaigast on F-Type’id kättesaadavamad kui ei kunagi varem.
Nimelt potsatas uuenduskuuri käigus nende mootoriruumi Jaguari kaheliitrine R4, mis varustatuna ühe twin-scroll turbokompressoriga arendab 300 hj. Nii tagasihoidlikku mootorivalemiga „eff-taipi“ ei olnud varem ette näidata, sest varem algas valik kolmeliitrisest V6-st. Millega seoses tuleb välja hüüda teinegi hea uudis, sest hoolimata „säästujõuallika“ tulekust jäävad alles nii kolmeliitrine V6 (340, 380 ja 400 hj) kui ka viieliitrine V8 (550 ja 575 hj). Tõsi, eriseeriasse 400 SPORT kuuluvad autod järgmisel aastal kehtima hakkavatesse heitmenormidesse enam ära ei mahu, mistõttu on 400 hj arendavatel versioonidel kõik eeldused saada otsitud klassikuks, sest selliseid autosid jõutakse toota umbes aastajagu ja sedagi mitte eriti suurel hulgal.
Kergem nina ja kasinamad joomakombed
Kuigi mootorivaliku pesamuna on varasemast baasmootorist 40 hj nõrgem, olevat selle kütusekulu 16% väiksem ja auto ninaosa 52 kg kergem, mis peaks võimaldama veelgi innukamat kurvidesse sukeldumist. Uue jõuallika võimsusnäitajad on 221 kW/300 hj @ 5500 p/min ja maksimaalseks pöördemomendiks märgitakse 400 Nm @ 1500-4500 p/min. Kõnealuse mootoriga mudelid on saadaval vaid tagaveolistena ja koos kaheksakäigulise automaatkäigukastiga, millega varustatud kupee saavutab kiiruse 100 km/h 5,7 sekundiga. Varasem baasmudel tegi seda küll 0,6 sekundit kiiremini, ent siinkohal peaks teid lohutama autode pea 10 000 eurone hinnavahe, mis on otse loomulikult uustulnuka kasuks.
Loe edasi siit