Kas me suudame kontrolli omada superintelligentse arvuti üle? Kas me teeme veebis suheldes vahet, kes on inimene ja kes arvuti? Ning miks ei oska LHV panga virtuaalne kasutajatugi Uku vastata kõikidele küsimustele? – uurime teadlastelt endilt.

Hiljuti levis Eesti veebiportaalide kaudu aktiivselt uudis, justkui oleks Facebooki poolt arendatavad tehisintellektid omavahel salakeeles suhtlema asunud ning mille tulemusena olid inimesed sunnitud kabuhirmus arvutid välja lülitama, et edasist takistada. Tartu ülikooli arvutiteaduste instituudi doktorant Ardi Tampuu rahustab:

“Facebooki tehisintellekti lugu on suurepärane näide sellest, kuidas online-meedias pannakse lugudele intrigeerivad pealkirjad, et rohkem klikke püüda. Facebook arendas vestlusrobotit, mis oleks võimeline (hinna)läbirääkimisi pidama. Nagu tehisintellekti puhul tihti tehakse, õpetatakse tehisintellekti esmalt näidete põhjal (päris inimeste omavahelised dialoogid) ning tehisintellektid püüavad lihtsalt imiteerida inimeste suhtlust.

Facebooki läbirääkimis-robotite treenimisel juhtus nii, et püüdes maksimaalselt head tulemust saada ja teist tehisintellekti ära petta, hakkasid nad kasutama imelikke lauseid, sest keegi polnud neile öelnud, et nad peavad inimese moodi rääkima. Avastades, et tehisintellektid kasutavad imelikke lauseid, muutsid teadlased parameetreid selliselt, et oluline polnud mitte ainult parim tulemus läbirääkimistel, vaid ka lausete normaalne struktuur. Ehk siis imelikke lauseid nähes uurijad mitte ei lõpetatud projekti, ei paanitsenud ja ei ostnud maailmalõpu puhuks toiduvarusid, vaid lihtsalt parandasid oma üsna tühise eksimuse.”