Sel korral tegi Andres märkmeid teele jäänud riikide liiklusest, kütusehinnast ja paljust muust. Avaldamegi tema lühiülevaate nähtust – ehk inspireerib see mõnd me lugejat oma automatka julgemalt planeerima, kirjutab Accelerista.com.

LÄTI

Üllatus üllatus – selle riigi maanteed hakkavad korda saama. Uued teed on paremad kui meil Eestis. Kenasti ja selgelt joonitud ja puha.

Ilmselt tänu sellele on ka lätlased nüüd üllatusega märganud, et ühes suunas on ikka üks sõidurada, mitte vähemalt kaks nagu varem. Muidu on Lätis tunne nagu sõidaksid kodus.

LEEDU

Vaieldamatult kõige kehvemate teedega riik. Asfaldi jaoks raha pole, küll aga jätkub seda iga pisemagi ristmiku ohutussaare postidega eraldamiseks ja sirgetel teedel kilomeetrite pikkuselt möödasõiduvõimaluste keelamise markeerimiseks.

Rajus öises vihmasajus lisavad ootamatult keset teed välja ilmuvad postikesed muidugi üksjagu sõidulusti, nii et se’s mõttes on leedukad õigel teel.

Kaunasest Poola piirini käib äge teeehitus, mistõttu on ainus võimalus sadade veokite vahel tasapisi nende tempos tiksuda.

Ka on Leedus täiesti alles meil aina harvemini kohatav täielike rullnokkade-sõidumeistrite klass, kelle jaoks liikluseeskirjad on mõeldud tee-ehitajatele või siis taamal rohtu söövatele lehmadele.

POOLA

Siin riigis on eriti noobel omada autot, millele on paigutatud turult ostetud lisalaternad. Siis ei pea auto päris enda omi kulutama.

Pealegi saab sellise autoga mängida vihmasel kiirteel mõnusat peitusemängu, sest ees sõitva tagatuledeta auto tegelikku asukohta on rataste alt üles paiskuas vihmapilves päris huvitav ära arvata. Eriti siis, kui kiirus on vähemalt 140 tuuris.

Mis muud, kui tuled maha ja Euroopasse! Ja veel – kui Poola (ka Leedu, Läti ja Eesti) rekkamees on kiirteel otsustanud, et ta peab pool kilomeetrit aeglasemalt ees sõitvast teisest rekkast mööda sõitma, siis ta ka mööd sõidab, võtku see või mitu minutit.

Aga muidu on Poolas tore. Kui vaid Varssavini vastu peaks. Sealt edasi lääne, lõuna ja põhja poole on sellised teed, et Euroopas naljalt paremaid ei leia.

Huvitav, kuidas elatustasemelt meiega võrdne riik on suutnud suure osa vanast teedevõrgust täiesti ümber ehitada, katta kogu maa risti-rästi kiirteedega ja meie ei suuda aastakümnete jooksul ehitada mitte ühtainustki mõnesajakilomeetrist juppi? Piinlik.