Lennumasinatootja Sikorsky Aircraft uudistootel on vanema mudeli CH-53E ees mitmeid eeliseid — selle tegevusraadius on suurem ja laiendatud lastiruumi mahub ära kas või Hummer.

Kopteri kerelaiendused (sponsoonid) on seekord projekteeritud kitsamateks, et lennuaparaati oleks hõlpsam kasutada laeva pardal.

Kui CH-53E-sse ei saanud lastida rohkem kui 13,6 tonni, siis King Stallion suudab transportida juba 15,8 tonni. Tänu osaliselt automatiseeritud süsteemile on CH-35K-d ka hõlpsam lossida.

King Stallionil on ka uudsed komposiitmaterjalist rootorilabad ning selle kokpit on täielikult ümber projekteeritud; lisandunud on uus „digitaalne klaas“, jõutagasiside (ingl haptic feedback) ja jaotusjõuülekandega käiguvahetus. Mööda ei saa vaadata ka strateegiliselt valitud kuulipilduja-kinnituskohtadest.

Ehkki suuremad numbrid ei tähenda alati paremat sooritust, pole kahtlustki, et King Stallion saab lendamisega hästi hakkama.

Uus, elektroonilise juhtimissüsteemiga varustatud helikopter suudab toimetada lasti kaugemale kui CH-53-tähistusega eelkäijad. Pealeselle on projekteerijad lisanud hulga uusi funktsioone ja kaitsemeetmeid, nagu ka parema soomuse ja suurema tõstejõu, ning on väidetavalt teinud selle ka paremini juhitavaks.

On tõsi, et CH-53K ei ole ei kõige kiirem ega ka kõige suurema ründevõimsusega helikopter USA merejalaväe käsutuses, kuid Ameerika kopterite seas on see maksimaalse välislasti-tõstejõuga esirinnas, kui mitte üldse kõige võimsam — väidetavalt suudab kopter transportida kuni 12,2 tonni suuruse korpusevälise lasti (ingl external load) rohkem kui 200 km kaugusele.

Lennuaparaadi konstruktsioon on end ammugi tõestanud — CH-53E esimesed variandid ehitati juba rohkem kui pool sajandit tagasi.

King Stallioni tüüpi lahingukopteritel on kriitilise tähtsusega roll mitmesugustes sõjaolukordades, kuna need sobivad nii haavatute haiglassetoimetamiseks kui ka varustuse või lisavägede lennutamiseks vajalikesse piirkondadesse.

Samuti on helikopterid asendamatud vahendid hädavajalike toiduainete toimetamiseks konfliktipiirkondade elanikele. Helikopter saab maanduda paikades, mis reaktiivlennukitele ligipääsematuteks jäävad, ning uus CH-53K võib lahingu- või katastroofipiirkondadesse toimetada varasemast kuni kolm korda rohkem toiduaineid.

Prognooside kohaselt on King Stallion masstootmiseks valmis tänavuse aasta lõpuks või järgmise alguseks; ühe kopteri hinnaks kujuneb umbes 131 miljonit dollarit (113,4 miljonit eurot).

Merejalavägi kavatseb uue mudeliga varustada kaheksa taktikalist aktiivteenistus-eskadrilli ja ühe reservteenistus-üksuse. Mitu riiki on juba ilmutanud huvi King Stallioni ostmise vastu.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena