Niisiis, rootslastel pidanuks olema kõik võimalused oma esimest MM-tiitlit võita, paraku on see neil tänaseni saamata. Lotus oli küll eelmise aasta konstruktorite karika võitja, aga nüüd oli võimeline end tõeliselt näitama McLareni meeskond, kellele pakkus konkurentsi pigem Ferrari (stardinumbritega 11. Clay Regazzoni ja 12. Niki Lauda) ja Brabham (7. Carlos Reutemann), kui Lotus või Tyrrell.

Surtees-Fordil sõitnud Leo Kinnunen oli esimene soomlane, kes kunagi F1 sarjas startinud. Brabham-Fordil Nürburgringile üles antud Lella Lombardi polnud aga sugugi esimene naine, kes F1 sarjas startinud.

Isesulguvad kütuseliinid tehti autodele kohustuslikuks, liivaribad tuli rajada radade servadele, ja 2x2 stardiruudustikus pidi igale autole antama 12 meetrit vaba ruumi. Turvalisust üritati järjest parandada, ometi hukkus ka sel aastal kaks juhti.

1. etapp Argentina GP

Buenos Airese rajal sai parima stardikoha Ronnie Peterson, Regazzoni ja Fittipaldi ees. Argentiinlane Carlos Reutemann sai kodurajal Brabham-Fordil vaid kuuenda stardiruudu. Pidu tuli aga McLareni ja Ferrari õuele. Pikka aega sõitu juhtinud Reutemannil sai kütus otsa eelviimasel ringil

  • 1 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 9
    2 Niki Lauda AUT Ferrari 6
    3 Clay Regazzoni SUI Ferrari 4
    4 Mike Hailwood GBR McLaren-Ford 3
    5 Jean-Pierre Beltoise FRA BRM 2
    6 Patrick Depailler FRA Tyrrell-Ford 1

2. etapp Brasiilia GP

Interlagose rajal ei kavatsenud Fittipaldi koduraja eelist kasutamata jätta. Parimast stardiruudust liikuma saanud, pidi ta esmalt Reutemanni ja Petersoni ette laskma, samas kui start oli hilinenud ja osa juhtidest magas stardi üldse sisse. Kuid 16. ringil võttis brasiillane oma koha tagasi, pärast seda aga, kui 31. ringil vihma kallama hakkas, lõpetati ka sõit kaheksa ringi enneaegselt ära. Sarja üldliidriks tõusis Regazzoni.

  • 1 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 9
    2 Clay Regazzoni SUI Ferrari 6
    3 Jacky Ickx BEL Lotus-Ford 4
    4 Carlos Pace BRA Surtees-Ford 3
    5 Mike Hailwood GBR McLaren-Ford 2
    6 Ronnie Peterson SWE Lotus-Ford 1

3. etapp Lõuna-Aafrika GP

Kyalami rajal oli nädal enne F1 etappi testidel surma saanud ameeriklane Peter Revson, Shadow-Fordil, kelle kontol teatavasti kaks etapivõitu 1973. aastast ja ka teine koht Indy 500 võidusõidust 1971. aastal. Mees paiskus autol üle turvatõkete ja hukkus koheselt.

Elus esimest korda sai parima stardiruudu Niki Lauda, kes küll finišini välja ei vedanud. Seega elu esimese etapivõidu sai hoopis argentiinlane Reutemann. Pehmelt öeldes, kogu esikuuik oli üks suur üllatus. Regazzoni jätkas aga sarja üldliidrina.

  • 1 Carlos Reutemann ARG Brabham-Ford 9
    2 Jean-Pierre Beltoise FRA BRM 6
    3 Mike Hailwood GBR McLaren-Ford 4
    4 Patrick Depailler FRA Tyrrell-Ford 3
    5 Hans Joachim Stuck GER March-Ford 2
    6 Arturo Merzario ITA Iso-Marlboro-Ford 1

4. etapp Hispaania GP

Jarama rajal võttis parima stardiruudu jälle austerlane Lauda Ferraril, kuid sedapuhku tuli ta võitjana ka ruudulipuni välja. Kuigi konstruktorite sarja juhtis endiselt McLaren, oli Ferrari-meeste Regazzoni ja Lauda käes juba MM-sarja kaksikjuhtimine. Lauda sai elu esimese etapivõidu.

Muide, ka Gruusia vürstisoost pärit Jorge de Bagration oleks võinud sellel etapil startida, aga Hispaania autoliidu juhi vahetumisel olid ülesandmise lehed kaduma läinud ja Hispaania grusiin oma Surtees-Fordiga starti ei saanudki.

  • 1 Niki Lauda AUT Ferrari 9
    2 Clay Regazzoni SUI Ferrari 6
    3 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 4
    4 Hans Joachim Stuck GER March-Ford 3
    5 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 2
    6 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 1

5. etapp Belgia GP

Nivelles-Baulersi rajal esimest korda üles antud Leo Kinnunen ei suutnud starti kvalifitseeruda, ja tema ainus hooaeg F1-s punktikohti ei toonudki.

Regazzoni sai seekord parima stardiruudu, kuid võit jäi seegi kord võtmata. Fittipaldi võitis napilt Lauda ees, ühtlasi tõusis brasiillane ka sarja üldliidriks.

  • 1 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 9
    2 Niki Lauda AUT Ferrari 6
    3 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 4
    4 Clay Regazzoni SUI Ferrari 3
    5 Jean-Pierre Beltoise FRA BRM 2
    6 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 1

6. etapp Monaco GP

Lõpuks jõuti jälle Monte Carlo radadele. Niki Lauda sai jälle parima stardiruudu, kuid oli sunnitud mootori süttimise tõttu katkestama. Ronnie Petersonile tuli juba karjääri viies etapivõit, kuigi Fittipaldi jätkas sarja üldliidrina. Scheckter näitas aga järjest paremaid sõite.

  • 1 Ronnie Peterson SWE Lotus-Ford 9
    2 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 6
    3 Jean-Pierre Jarier FRA Shadow-Ford 4
    4 Clay Regazzoni SUI Ferrari 3
    5 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 2
    6 John Watson GBR Brabham-Ford 1

7. etapp Rootsi GP

Ja tuli ka päev, mil lõuna-aafriklane Scheckter oma esimese etapivõidu võttis. Anderstorpi rajale startis Depailler küll temast eespool, aga sõidus vahetusid pooled. Tyrrellile seega juba veidi harjumatuks muutunud kaksikvõit. Fittipaldil koos 27, Regazzonil 22, Laudal ja Scheckteril 21 punkti, kaheksa etappi veel sõita.

Eksmaailmameister Graham Hill sai sõidust oma viimase punkti F1- sarjas, kuigi F1-starti tuli ta ka veel 1975. aastal.

  • 1 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 9
    2 Patrick Depailler FRA Tyrrell-Ford 6
    3 James Hunt GBR Hesketh-Ford 4
    4 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 3
    5 Jean-Pierre Jarier FRA Shadow-Ford 2
    6 Graham Hill GBR Lola-Ford 1

8. etapp Hollandi GP

Zandvoortis hiilgas jälle Lauda, võites nii kvalifikatsiooni kui ka sõidu. Stardirea viis esimest ka finišeeris samas järjekorras, vaid kuues, James Hunt jäi raja äärde. Kuid Lauda ja Regazzoni said üldarvestuses Fittipaldile veidi lähemale.

  • 1 Niki Lauda AUT Ferrari 9
    2 Clay Regazzoni SUI Ferrari 6
    3 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 4
    4 Mike Hailwood GBR McLaren-Ford 3
    5 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 2
    6 Patrick Depailler FRA Tyrrell-Ford 1

9. etapp Prantsuse GP

Dijon-Prenois rajal startis F1 esimest korda, parimast ruudust sai rajale jälle Lauda, Petersoni ees, viimane oli aga sõidus parem. Ühtlasi tõusis Lauda aga elus esimest korda F1-sarja liidriks, 36 punktiga, Regazzoni 32 ja Fittipaldi 31 ees.

Rada oli nii lühike (3,3 km) ja kiire, et Lauda kvalifikatsioonis näidatud 58.79 sek oli kiireim ringiaeg üldse F1 ajaloos.

  • 1 Ronnie Peterson SWE Lotus-Ford 9
    2 Niki Lauda AUT Ferrari 6
    3 Clay Regazzoni SUI Ferrari 4
    4 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 3
    5 Jacky Ickx BEL Lotus-Ford 2
    6 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 1

10. etapp Briti GP

Brands Hatchi rajale numbri all 208 (Radio Luxembourgi laineala pikkus) üles antud itaallanna Lella Lombardi ei kvalifitseerunud starti, aga järgmisel aastal oli ta juba palju paremini pildis.

1974. aasta Briti GP parima stardiruudu sai jälle Lauda, kuid paraku jõudis ta sõiduga alles üheksandale kohale. Protesti järel andsid kohtunikud talle aga võimaluse tagantjärgi veel üks ring sõita, ja sellega tõusis ta viiendale kohgale. Aga üldarvetsuses hingasid Fittipaldi, Scheckter ja Regazzoni talle juba kuklasse.

  • 1 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 9
    2 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 6
    3 Jacky Ickx BEL Lotus-Ford 4
    4 Clay Regazzoni SUI Ferrari 3
    5 Niki Lauda AUT Ferrari 2
    6 Carlos Reutemann ARG Brabham-Ford 1

11. etapp Saksa GP

Nürburgringile startis parimast ruudust jälle Lauda, aga sõitis kohe stardis rajalt välja. Regazzoni sai lõpuks oma elu teise etapivõidu (pärast 1970. aastat). Regazzonil koos nüüd 44, Scheckteril 41, Laudal 38 ja Fittipaldil 37 punkti. Fittipaldi sõidud andsid juba päris nutuseid tulemusi. Ferrari tõusis aga ka konstruktorite sarja liidriks.

Üheksakordne moootorrataste ringrajasõidu maailmameister Mike Hailwood murdis paraku rajalt välja sõites jalaluu ja tema karjäär F1-s oli läbi. Kahel korral 1972 ja 1974 oli teda nähtud ka mõne F1-etapi poodiumil.

  • 1 Clay Regazzoni SUI Ferrari 9
    2 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 6
    3 Carlos Reutemann ARG Brabham-Ford 4
    4 Ronnie Peterson SWE Lotus-Ford 3
    5 Jacky Ickx BEL Lotus-Ford 2
    6 Tom Pryce GBR Shadow-Ford 1

12. etapp Austria GP

Österreichringil kasutas koduraja eelist jälle Lauda, parima stardikohaga, paraku katkestas ta 17. ringil. Nüüd oli Reutemanni kord võita. Hesketh-Ford tõi aga Hunti jälle kolmandana poodiumile. Regazzoni liidripositsioon ülradvestuses tugevnes.

  • 1 Carlos Reutemann ARG Brabham-Ford 9
    2 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 6
    3 James Hunt GBR Hesketh-Ford 4
    4 John Watson GBR Brabham-Ford 3
    5 Clay Regazzoni SUI Ferrari 2
    6 Vittorio Brambilla ITA March-Ford 1

13. etapp Itaalia GP

Monzas sai Lotus jälle Petersoni auto hästi sõitma. Parimast stardiruudust startinud Lauda, nagu ka üldliider Regazzoni katkestasid, samas kui Fittipaldi ja Scheckter tulid Regazzonile punktides lähemale. Peterson tõusis etapivõiduga alles viiendale kohale. Kuid McLaren tõusis jälle konstruktorite sarja liidriks.

  • 1 Ronnie Peterson SWE Lotus-Ford 9
    2 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 6
    3 Jody Scheckter RSA Tyrrell-Ford 4
    4 Arturo Merzario ITA Iso-Marlboro-Ford 3
    5 Carlos Pace BRA Brabham-Ford 2
    6 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 1

14. etapp Kanada GP

Niisiis jõuti jälle Mosport Parki rajale, olukorras kus neljal mehel oli võimalused maailmameistri tiitlile. Esimesena langes nende heitlusest katkestamisega välja Lauda, kuna Fittipaldi, kes startis tema kõrvalt esimesest ruudust tuli võitjana finišisse. Fittipaldil ja Regazzonil nüüd võrdselt 52 punkti, Scheckteril 45. MM-sarja tulemus jäi sõltuma viimasest etapist.

  • 1 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 9
    2 Clay Regazzoni SUI Ferrari 6
    3 Ronnie Peterson SWE Lotus-Ford 4
    4 James Hunt GBR Hesketh-Ford 3
    5 Patrick Depailler FRA Tyrrell-Ford 2
    6 Denny Hulme NZL McLaren-Ford 1

Videot paraku näidata ei ole.

15. etapp USA GP

Watkins Gleni rajal sai surma 23. ruudust startinud austerlane Helmuth Koinigg Surtees-Fordil. Punkte tal oma kolme stardiga F1-s koguda ei õnnestunudki.

Aasta otsustavale etapile startisid esireast Reutemann ja Hunt. Scheckter startis kuuendast, Fittipaldi kaheksandast, Regazzoni üheksandast ruudust. Scheckter katkestas, Regazzoni lõpetas vaid 11. kohal, seega, kogu hooaja ebaedu järel tuli maailmameistriks jälle Fittipaldi. Reutemanni kolmas etapivõit hooajal tõstis argentiinlase alles kuuendaks üldarvestuses.

  • 1 Carlos Reutemann ARG Brabham-Ford 9
    2 Carlos Pace BRA Brabham-Ford 6
    3 James Hunt GBR Hesketh-Ford 4
    4 Emerson Fittipaldi BRA McLaren-Ford 3
    5 John Watson GBR Brabham-Ford 2
    6 Patrick Depailler FRA Tyrrell-Ford 1

MM-i esikaheksa aastal 1974

  • 1 Emerson Fittipaldi McLaren 55
    2 Clay Regazzoni Ferrari 52
    3 Jody Scheckter Tyrrell 45
    4 Niki Lauda Ferrari 38
    5 Ronnie Peterson Lotus 35
    6 Carlos Reutemann Brabham 32
    7 Denis Hulme McLaren 20
    8 James Hunt Hesketh 15

Fittipaldi tuli 1972. aasta järel teist korda maailmameistriks, F-1 sarjas võistles ta 1980. aastani.

Konstruktorite sari 1974:

  • 1 McLaren 73
    2 Ferrari 65
    3 Tyrrell 52
    4 Lotus 42
    5 Brabham 35
    6 Hesketh 15
    7 B.R.M. 10
    8 Shadow 7
    9 March 6
    10 Iso-Marlboro 4
    11 Surtees 3
    12 Lola 1

Ainus mitte-Briti meeskond nendest oli Ferrari. McLaren alustas kuulsusrikast võitudeseeriat, mis tänaseks toonud kaheksa konstruktorite karikat ja 12 MM-tiitlit.

F2-sarja Euroopa meistriks tuli 1974. aastal prantslane Patrick Depailler autol March-BMW, edestades sakslast Hans-Joachim Stucki ja kaasmaalast Jacques Laffite'i.

USA Indy 500 sõidu võitjaks tuli aga ameeriklane Johnny Rutherford autol McLaren-Offenhauser, edestades Bobby Unserit ja Bill Vukovic-juuniori.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena