Nissan X-Traili najal ehitatud linnamaastur, mis saadaval vaid viiekohalisena
• Autot pakutakse kahe veoskeemi, mootori ja käigukastiga
• Eestis on baashinnaks 25 390 eurot (1.6-liitrise dCi jõuallikaga ZEN-varustuses isend)

Olen peaaegu kindel, et esimese Koleose joonistanud habemik üritas anda auto esi- ja tagaosale ühesugust ilmet ja oli kole pettunud, kui insenerid käskisid tal kogu taiese ümber teha, et liita auto esiosale mootorit sisaldav kühm. Tootjale omaselt ei olnud jõuallikad küll ülemäära suured, ent ometi piisavad, et ootamatu mõttelend totaalselt ära rikkuda. Seepeale viskas Renault’ esimese linnamaasturi kujundanud kunstnik vildikad nurka ja jättis teise põlvkonna joonistamise vähem ambitsioonikamate kolleegide hooleks.

Teise põlvkonna autot näidati avalikkusele esmakordselt mullusel Pekingi autonäitusel ja juunikuust on see saadaval ka Euroopa riikides. Ametliku kõnepruugi kohaselt on see 4,7 meetri pikkune maastur ehitatud Renault-Nissani CMF-C/D-nimelisele moodulplatvormile, mille komponentidel põhinevad ka Renault Espace, Talisman ja Kadjar ning Nissani müügihittidest Qashqai ja X-Trail. Maakeeli ümberpanduna ongi tegemist viimati nimetatuga, mille väliskujundus ja interjöör on teostatud ülejäänud Renault’dega samas võtmes ja mis positsioneeritakse turul Kadjarist ülespoole.

Mootorid ja joomakombed

Koleos tuuakse turule kahe jõuallikaga, mis mõlemad turbodiislite klannist ja vastavad heitmenõuetele Euro 6b. Väiksem, 1,6-liitrine arendab 96 kW/130 hj @ 4000 p/min ja selle maksimaalseks pöördemomendinäiduks on 320 Nm, mis on kättesaadav vahemikus 1750-2250 p/min. Suurem jõuallikas on aga kaheliitrise töömahuga, ning „strateegiliste näitajatega“ 129 kW/175 hj ja 380 Nm @ 2000-3000 p/min. Autosid saab soetada kas esi- või nelikveolistena ning kas kuuekäigulise käsikäigukasti või seitsmeastmelise X-Tronic automaatkäigukastiga, mis on kõlavama nimega versioon Nissani variaatorkäigukastist.