Aquileias Itaalias tegutsev firma Solaris Yachts on juba alates 1974. aastast tootnud jahtlaevu, pikkustega 35 jalast kuni saja jalani (kümnest kuni 30 meetrini). Solaris 50 on, nagu nimigi näitab, 50 jalga ehk täpsemini 15,40 meetrit pikk alus, veeväljasurvega 14,2 tonni, müügil on seda tüüpi jahid olnud kaheksa aastat.

Ajakirja Sail välja antav Parima Paadi (Best Boat) auhind näitas küll seda, et ka Ameerikas on Itaalia jahitootjate toodangut tähele pandud. Solaris 50 disaineriks on argentiinlane Javier Soto Acebal, sisustuse kujundas Lucio Micheletti ja valmis ehitas Solarise tiim tervikuna. Kuigi tegemist on purjekaga, on sellel ka 55- kuni 75-hobujõuline mootor. Maksab jaht 480 000 eurot, testsõidul saavutas YachtingWorld kiiruseks ligemale 12,5 sõlme (23,15 km/h). Vaata ka siit
Enam kui 50-jalaste multihull-kategooria purjekaks tunnistati aga katamaraan Xquisite X5. See Lõuna-Aafrikas valminud purjejaht maksab 1,2 miljonit dollarit, on 15,44 meetrit pikk, kasutab lisaks saja ruutmeetrisele purjele ka kaht 80-hobujõulist mootorit. Veeväljasurveks 22 tonni. Kuna kõik nende jahid on juba välja müüdud, võis 2014. aastal asutatud tootja Xquisite Yachts nüüd viimase saada oleva jahi sisuliselt enampakkumisele panna. Järgmine ei valmi enne, kui alles aasta pärast. Vaata pilte siit

Võrdluseks tutvustame aga maailma suurimaid purjejahte, nii nagu neid reastab Briti ajakiri Boat International.

1. Sailing Yacht A (142,81 m pikk)

Saksamaal Nobiskrugi valmistatud jaht lasti merele käesoleval aastal, omanikuks on venelane Andrei Melnitšenko. Tegemist on purjede toetatud mootorjahiga, mille mastid on kuni sada meetrit kõrged, selle sisemust kujundas jahtlaevadisainer Philippe Starck. Kaks 4827-hobujõulist diiselmootorit annavad jahile kiiruseks 16 sõlme (29,6 km/h). Meeskonnas on 54 liiget.

2. Sea Cloud (96,35 m)

Friedrich Krupp Germaniawerft ehitas selle purjejahi juba 1931. aastal, varem on ta kandnud ka nimesid Angelita, Antarna, Hussar II, Patria. Ehitati jaht abielupaarile Edward F. Hutton ja Marjorie Merriweather Post, nende lahutuse järel jäi jaht naisele ja sai ka praeguse nime. Teises maailmasõjas oli ta ka USA mereväe käsutuses. Alates 1955. aastast oli ta aga Dominikaani Vabariigi diktaatori Rafael Trujillo omanduses, nime all Angelita. 1978. aastal laev moderniseeriti ja sai tagasi nime Sea Cloud. Praegu Malta lipu all kruiisilaevana kasutataval laeval on 60 meeskonna- ja 34 külalistekajutit. Tippkiiruseks 14 sõlme (26 km/h).

3. Maltese Falcon (88 m)

See purjejaht lasti merele 2006. aastal Türgis, Perini Navi tehasest, omanikuks esmalt ameeriklane Tom Perkins, nüüd küproslane Elena Ambrosiadou. Tegemist on kolmemastilise kuunariga, mille täiesti automatiseeritud purje- ja roteeruva masti süsteem võimaldab saada kiiruseks lausa 24 sõlme (44,45 km/h). Purjejaht võimaldab majutada 12 külalist. Meeskonnas on 18 liiget.

4. Aquijo (85,9 m)

Purjejaht valmis Hollandis 2015. aastal, Vittersi ja Oceanco laevatehaste koostöös. Laeval on 17-liikmeline meeskond ja võimaldab majutada 12 külalist. Kiiruseks 17,5 sõlme. Laev on renditav tšarterreisideks.

5. EOS (82,6 m)

Valminud Lürsseni tehases 2006. aastal, suure saladuskatte all USA meediamoguli Barry Dilleri tellimusel. Kolmemastiline Bermuda-konfiguratsiooniga kuunar läbis tõsise uuenduskuuri aastal 2011, kuid läks pärast seda põlema ja vajas veel uut remonti.

Suurim purjekas üldse praegu peaks olema 1992. aastal Prantsusmaal Le Havre'is valminud viiemastiline, 194 m pikkune, kruiisilaev Club Med 2, mis talviti sõidab Kariibi merel, suviti aga Vahemerel. Laev on täielikult arvuti juhitav, mahutab aga 214-liikmelist meeskonda ja 386 reisijat.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena