Vajadus uue raudteejaama järele tekkis, kui Itaalias hakati ehitama uusi kiirraudteid, Napoli ja Rooma vaheline 205 km pikkune liin valmis juba 2005, Napoli-Salerno 29 km pikkune lõik avati 2008. Roomast viib omaette kiirraudtee (254 km) Firenzesse, sealt Bolognasse (79 km). Bolognat ühendab kiirraudtee Milanoga (215 km). Milanol on aga juba valmis ühendused Torinoga (125 km) ja Bresciaga (67 km). Padova ja Veneetsia vahel kulgeb veel 25 km pikk kiirraudtee. Ja jutt on ikka kiirusest kuni 300 km/h.

Kiirraudteed Itaalias

Plaanid sellega ei piirdu. Kavandamisel või ehitamisel on ka ühendused Milano ja Veneetsia, Milaano ja Genoa, Lyoni (Prantsusmaa) ja Torino, Milano ja Chiasso (Šveits), Verona ja Müncheni (Saksamaa) vahel. Tulevikus peaks saama kiirrongiga sõita igatahes Berliinist Palermosse (Sitsiilia) välja. Balkani suunal on kavas Trieste-Ljubljana( Sloveenia) ühendus.

Napolist on alustatud ka kiirraudtee ehitamiseks Barisse. Ja Afragola raudteejaam, peaks uusi kiirraudtee liine teenindama hakkama, paraku ei valminud ta aastaks 2008, nagu alguses plaanis, vaid üheksa aastat hiljem. Iseenesest, kui jaama ehituse maksumust vaadata, siis 60 miljonit eurot, väga suur ei tundugi, arvestades Zaha Hadidi projektide tavalist taksi.

  • Näiteks New Yorgis valmis hiljuti Hadidi kavandatud korruselamu, mille ülemise korruse penthouse-korter maksis 50 miljonit dollarit.

Afragola jaam avati kiirrongi Freccciarossa 1000 (202 m pikk, 2,92 m lai ja 4,1 m kõrge, tippkiirus 300 km/h) saabumisega, mis tõi kohale ka peaministri ja valitsusliikmed Roomast.

Ehitasid neid ronge koostöös AnsaldoBreda (nüüd Hitachi Rail Italy) ja Bombardier Transportation, operaatorfirma Trenitalia on tellinud neid ronge kokku 50 tükki.

Arhitektuurikonkursi selle jaamahoone ehituseks võitis Zaha Hadid juba aastal 2003, ja kui nüüd lõpuks vahepealsete viivituste järel tööd pihta hakkasid, sai jaam valmis kahe aastaga. Hadid jõudis küll vahepeal surra, enne kui tööd valmis said.

400 meetrit pikk neljakorruseline ehitis ja selle taristu katab kokku kolmehektarilist territooriumi, pakkudes ruumi ka kauplustele ja kontoritele. Sealt saavad linna kolm miljonit elanikku nüüd kasutada võimalust 55 minutiga Rooma jõuda. Päevas teenindab jaam 18 rongi, mille tippkiirused tõstetakse edaspidi juba 360 km/h peale.

Jaamahoone juures on ka bussijaam, autoparkla, 2022. aastast peaks avatama ka eraldi platvormid regionaalrongide jaoks. Lisaks Rooma ja Salerno rongidele, hakkavad sealt väljuma ka kiirrongid Barisse ja regionaalsed rongid Casertasse ja Beneventosse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena