Omapärane ülestõstetav sild avaneb laevadele Bordeaux linna sisenemisel
Jacques Chaban-Delmas oli 47 aastat Prantsusmaal Bordeaux linnapeaks (1947-1995), mis ei takistanud tal küll viiekümnendatel ka Pariisis ministriameteid täita ja 1969-1972 Prantsuse peaministriks olla. 2013. aastal valminud omapärane ülestõstetav sild Garonne'i jõel kannab just nimelt tema nime - Pont Jacques-Chaban-Delmas.
Tõstetavaid sildu on kümneid erinevaid tüüpe, alustades juba sellistest, mis inimesi keskajal üle kindlusi ümbritsevate vallikraavide aitasid. Ka kunagine Kivisild Tartus omas keskel üles tõstetavat osa, et kõrgemad laevad vahelt läbi pääseksid.
Bordeaux sild pole just enneolematu leiutis. Vertikaalselt tõstetavaid sildu (vertical-lift bridge ehk pont levant) on ehitatud enam kui sajandi, ka Pariisis on alles üks 1885. aastal valminud seda tüüpi sild. Erinevalt klappsildadest, mille liigutatavad sillaosad tõstetakse erimehhanismi abil kahele poole püsti, kergitatakse selliste sildade keskmine osa aga vertikaalselt üles, justkui lifti, mis eeldab küll laitmatut tõstemehhanismi ja seab silla silla alt läbi sõitvatele laevadele ikkagi kõrguspiiri.
Niisiis, 2013. aastal avasid president François Hollande ja Bordeaux linnapea Alain Juppé uue silla üle Garonne jõe, nn Bacalan-Bastide'i silla, ametliku nimega Pont Jacques-Chaban-Delmas, mille püloonide kõrgus on 77 meetrit ja tõstemehhanismi abil saab silla keskmise osa tõsta alt mõõdetuna 53 meetrit üle jõepinna.
Sillast allavoolu, ehk siis lähemal ookeanile on 58 meetrit kõrge rippsild Pont d'Aquitaine (valminud 1967), ülesvoolu on aga juba Napoleoni ajal projekteeritud Pont de pierre (valmis 1822), mille alt suuremad laevad enam läbi ei mahu. Niisiis, on Bordeaux linnast ülesvoolu suunduvatel laevadel selge kõrgusepiirang ees ja seda ületada pole võimalik, ilma, et järgmise silla alla kinni jääks.