F1 aastal 1962: Pisike Damon Hill astus alles esimesi samme, kui ta isa maailmameistriks tuli
1962. aastat jääb F1 maailmameistrivõistlustel tähistama ennekõike põlvkonnavahetus. Tiitlikaitsjad Jack Brabham ja Phil Hill ei olnud just tugevalt pildis, suurt tulekut näitasid aga järgnevate aastate suurtegijad Graham Hill, Jim Clark ja John Surtees.
Punktisüsteem püsis endine 9-6-4-3-2-1 kuuele parimale kohale, ka autode osas oli suurem reform tehtud aasta varem, 1961. aasta alguses.
Briti meeskonnad olid vahepeal oma autodega suurt tööd teinud, jättes eelmise aasta valitseja Ferrari vaevlema sisemistes konfliktides, kuni osa mehaanikutest marssis Enzo Ferrari juhtimise alt üldse minema ja hooaeg lõpetati ilma Ferrarideta rajal.
Surma said MM-i välisel Mehhiko GP-l mehhiklane Ricardo Rodríguez, Lõuna-Aafrika Natali GP-l aga rodeeslasest motikamees (ja sealne kahekordne maailmameister) Gary Hocking. F1 sarjale oli Rodriguezi surm päris suur löök. Hockingi tee (John Surteesi kiiluvees) vormelimaailma sai aga otsa enne kui õigupoolest algaski.
1. etapp Hollandi GP
Zandvoorti rajal hakkas hooaeg pihta. Ootamatus oli juba see, et endine motikamees John Surtees suutis Lola-Climax autol parima stardikoha võtta Graham Hilli ja Jim Clarki ees. Surtees jäi küll juba alguses raja äärde, Clark katkestas Lotusel enne lõppu, Graham Hillist sai aga teine BRM-i juht pärast Jo Bonnieri, kes etapi võitnud. Lotuse meeskonna au päästis teise kohaga Trevor Taylor, Ferrari püsis veel pildil Phil Hilli kolmanda kohaga.
- 1 Graham Hill GBR BRM 9
2 Trevor Taylor GBR Lotus-Climax 6
3 Phil Hill USA Ferrari 4
4 Giancarlo Baghetti ITA Ferrari 3
5 Tony Maggs RSA Cooper-Climax 2
6 Carel Godin de Beaufort NED Porsche 1
2. etapp Monaco GP
Linnatänavail startis seekord eest Jim Clark Lotusel, Ferraril sõitva Graham Hilli ja Cooperi-piloodi Bruce McLareni ees. Kohe avaringil sai aga surma üks rajaametnikest, kui Richie Gintheri auto tagaratas tema pihta lendas. Clark katkestas küll poolel maal, Graham Hill aga lõpetas liidrist kaheksa ringi maas. Seega võitis McLaren, tema sabas tulid poodiumile kaks Ferrari meest. Mõlemal Hillil koos kümme punkti.
- 1 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 9
2 Phil Hill USA Ferrari 6
3 Lorenzo Bandini ITA Ferrari 4
4 John Surtees GBR Lola-Climax 3
5 Jo Bonnier SWE Porsche 2
6 Graham Hill GBR BRM 1
3. etapp Belgia GP
Spa-Francorchamps'i rajal oli seekord kord oma esimene võit kirja saada šotlasel Jim Clarkil. Startisid eest küll Graham Hill, McLaren ja Taylor, aga kaks neist katkestas ja Hill polnud kaugeltki ainus, kellest 12. kohalt startinud Clark mööda kihutas. 20-aastane mehhiklane Rodriguez oli aga noorim punktivõtja enne 2000. aastat (ja Jenson Buttonit). Punkte koos: Graham Hill 16, Phil Hill 14...
- 1 Jim Clark GBR Lotus-Climax 9
2 Graham Hill GBR BRM 6
3 Phil Hill USA Ferrari 4
4 Ricardo Rodriguez MEX Ferrari 3
5 John Surtees GBR Lola-Climax 2
6 Jack Brabham AUS Lotus-Climax 1
4. etapp Prantsuse GP
Vahelduseks sõideti taas Rouen-Les-Essartsi rajal ja üllatuste rida jätkus. Startisid küll eest juba tuttavad Clark, Graham Hill ja McLaren, kuid võidu võttis hoopis kuuendana startinud Dan Gurney Porschel. Esimest korda oli poodiumil lõunaaafriklane Maggs, ameeriklaste pidu täiendas aga kolmanda kohaga Ginther. Ferrarid rajalt puudusid, Phil Hill pidi vaid tänama taevast ja Gurneyd, et ka Graham Hill punkte ei saanud.
- 1 Dan Gurney USA Porsche 9
2 Tony Maggs RSA Cooper-Climax 6
3 Richie Ginther USA BRM 4
4 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 3
5 John Surtees GBR Lola-Climax 2
6 Carel Godin de Beaufort NED Porsche 1
5. etapp Briti GP
Aintree rajal sõideti viimast korda. Eest startinud Clark ja Surtees säilitasid oma kohad, kolmandana startinud Ireland langes välja ja nii oli poodiumil jälle McLaren, ehk sõit kulges ilma suuremate muutusteta. Ainsa Ferrariga tuli rajale Phil Hill, kuid katkestas. Üldseis tihenes: Graham Hill 19, Clark 18, McLaren 16 punkti koos. Konstuktoritest seni Lotusel 24, BRM-il 23, Cooperil 21 punkti.
- 1 Jim Clark GBR Lotus-Climax 9
2 John Surtees GBR Lola-Climax 6
3 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 4
4 Graham Hill GBR BRM 3
5 Jack Brabham AUS Lotus-Climax 2
6 Tony Maggs RSA Cooper-Climax 1
6. etapp Saksa GP
Nürburgringi 22,8-kilomeetrisel rajal sõideti taas 15 ringi. Erakordne oli see, et kuus esimest kohta võeti kuue erineva konstruktori masinal. Eest startisid Gurney, Graham Hill ja Clark, kuid stardis kütusepumba sisse lülitada unustanud Clark jäi kohe rivi lõppu. Gurney lasi endast mööda nii Hilli kui Surteesi. Ferrarid olid küll nelja mehega rajal, paraku vaid üks punkt sõidust. Hilli edumaa suurenes, 28 punktiga Clarki 21 ja Surteesi 19 ees. Tiimidest liidrikohale BRM. Muide, Jack Brabham tuli esimest korda rajale omanimelise autoga Brabham-Climax, aga katkestas.
- 1 Graham Hill GBR BRM 9
2 John Surtees GBR Lola-Climax 6
3 Dan Gurney USA Porsche 4
4 Jim Clark GBR Lotus-Climax 3
5 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 2
6 Ricardo Rodriguez MEX Ferrari 1
7. etapp Itaalia GP
Monza rajale startisid eest Clark, kes jäi küll esimesena raja kõrvale, tema kõrval Graham Hill ja Ginther, kes seejärel sõidu ka kahekesi ees võitsid. BRM-i kaksiku järel kolmandal kohal Cooperi-mees McLaren. Viiest Ferrarist rajal piisas vaid kahele punktikohale. Graham Hilli ülekaal sarjas kasvas aga juba neljateistkümnele punktile McLareni ees.
- 1 Graham Hill GBR BRM 9
2 Richie Ginther USA BRM 6
3 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 4
4 Willy Mairesse BEL Ferrari 3
5 Giancarlo Baghetti ITA Ferrari 2
6 Jo Bonnier SWE Porsche 1
8. etapp USA GP
Seekord oli Watkins Gleni raja etapp hooaja eelviimane. Ferrarid sisetülide tõttu üldse ei osalenud, Lotuse-mees Jim Clark võidutses aga nii kvalifikatsioonis kui ka ruudulipu all. Teiselt kohalt startinud Ginther katkestas, poodiumile tulid Graham Hill ja McLaren, Hilli MM-tiitlit võis veel teoreetiliselt ohustada vaid Clark: vastavalt koos 39 (43) ja 30 punkti.
- 1 Jim Clark GBR Lotus-Climax 9
2 Graham Hill GBR BRM 6
3 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 4
4 Jack Brabham AUS Brabham-Climax 3
5 Dan Gurney USA Porsche 2
6 Masten Gregory USA Lotus-BRM 1
Novembri alguses sai kodusel, MM-i sarja mitte kuulunud Mehhiko GP-l surma F1-sarja täht Ricardo Rodriguez. Taylor ja Clark jagasid seal võidu ühisel Lotusel, Brabhami ja Irelandi ees, kuid Mehhiko sõit pääses vormel ühe MM-sarja alles aasta hiljem.
9. etapp Lõuna-Aafrika GP
East Londoni rajal oli Lõuna-Aafrika GP-d sõidetud kaheksa korda varemgi, nüüd läks sõit ometi esimest korda F1 MM-i arvestusse. Ferrarid kõik puudusid, stardis läksid eest Clark, Graham Hill ja Brabham. Clark aga katkestas, Brabham vajus neljandaks, poodiumile tulid Hill, McLaren ja juba teist korda Maggs.
- 1 Graham Hill GBR BRM 9
2 Bruce McLaren NZL Cooper-Climax 6
3 Tony Maggs RSA Cooper-Climax 4
4 Jack Brabham AUS Brabham-Climax 3
5 Innes Ireland GBR Lotus-Climax 2
6 Neville Lederle RSA Lotus-Climax 1
1962. aasta MM-võistluste esikuuik (arvesse vaid viis sõitu üheksast):
- 1 Graham Hill B.R.M. 42 (52)
- 2 Jim Clark Lotus-Climax 30
- 3 Bruce McLaren Cooper-Climax 27 (32)
- 4 John Surtees Lola-Climax 19
- 5 Dan Gurney Porsche 15
- 6 Phil Hill Ferrari 14
Graham Hill võttis oma esimese maailmameistritiitli (teine järgnes 1968), kuid teatavasti ka tema poeg Damon Hill on (1996. aasta) maailmameister. Damon on sündinud 17. septembril 1960, ehk ilmselt 1962. aastat eriti ei mäleta.
Konstruktorite sarjas läks kirja sedapuhku seitse firmat:
- 1 B.R.M. (British Racing Motors) 42 (56)
- 2 Lotus 36 (38)
- 3 Cooper 29 (37)
- 4 Lola 19
- 5 Porsche 18 (19)
- 6 Ferrari 18
- 7 Brabham 6
BRM-ile jäi see ainsaks üldvõiduks. Etapivõite saadi BRM-i autodega kokku 17, aastail 1959-1972.