Olukord oli nii äkiline, et liiklust ohjeldama oli vaja tänavale tuua lausa sõjaväelased, samas kui tuletõrje suutis leegid kustutada alles järgmiseks hommikuks.

Iseenesest võiks ju tunduda, et raudbetoonis pole midagi süttivat, aga ilmnes, et kiirtee alust ruumi oli linna loal kasutatud ehitusmaterjalide ladustamiseks, ja nende süttimine tõi suure kuumuse tulemusel kaasa ka ehitustehnilise katastroofi. Võimalik, et põlengu põhjustas seal uinakut teinud kodutu.

On selge, et silla taastamine võtab aega vähemalt mitu kuud, kusjuures on selge, et vaid ühe silladetaili väljavahetamisest ei piisa, parandamist vajab enam kui sada meetrit mõlemal liiklussuunal.

Interstate 85 on üsna oluline liiklusühendus vähem kui poole miljoni elanikuga endises olümpialinnas, samas on tegemist aga ühendusteega, mis ühendab viit osariiki - Alabamat, Georgiat, Lõuna- ja Põhja-Carolinat ja Virginiat. Kiiruspiiranguks teel on seni 70 mph ehk 113 km/h. kavas on olnud seda kiirteed ka pikendada Mississippisse välja. Lisaks tavalistele autojuhtidele peavad praegu asenduseks sobivama tee leidma ka ühistranspordi liinibussid.

Californias tegutsev ehitusfirma C. C. Myers on tuntud aga sellega, et nad on suutnud samasugused probleemid mujal riigis lahendada imekspandava kiirusega. 1994. aastal teenisid nad 15 miljonit dollarit preemiat selle eest, et taastasid maavärinas purunenud Santa Monica kiirtee (405) kaks korda kiiremini, kui nende tähtajaks seatud. Kui firmal oli vaja Kesk-Läänest ehitusmaterjale juurde tuua, rentisid nad lausa eraldi rongi ja maksid veel peale, et vajalike materjalide saabumine toimuks katkematult.

Nad taastasid ka MacArthur - Maze ristmiku San Francisco Bay sillal, 2007. aastal, kui tankerauto plahvatus sealgi lõigu teest minema pühkis. Neile oli antud aega 50 päeva, tööd valmisid 26-ga. Ja jälle, preemiaks 27 miljonit dollarit.

Ometi läks firma rajaja Clinton C. Myers aasta hiljem üleilmse majanduskrahhi ajal pankrotti, kaotades osaluse oma firmas, aga firma ise võis edukalt tegevust jätkata.