Alustame algusest. Lada ei ole just maailma tuntuim superautode bränd. Nõukogude-aegsed kastikujulised sõidukid tekitavad täna kõvasti nostalgiat, aga sõna “super” saab nende puhul kasutada sootuks teises kontekstis: nad sõidavad ikka veel, super!

Kui aga rääkida tõelistest superautodest, siis on AvtoVAZ ja ülimoodsad ning ülivõimsad kähkusõitjad üksteisest sama kaugel kui imaginaarne Öpiku-Oorti pilv Päikesest. Renault-Nissani katuse all on asjad kõvasti kaasaegsemaks muutunud ning venelased on teinud koostööd muuhulgas ka Magnaga, aga superautode asemel on põhirõhk siseturu vajaduste rahuldamisel.

Uued Ladad näevad täna jätkuvalt välja rohkem 90-ndate keskelt pärit KIAde sarnased kui 21. sajandi autode lelled. Jah, Lada Vesta populaarsust ei saa alahinnata, venelased armastavad ja isegi president Putin tegi proovisõitu, aga kui disaini vaadata, siis on Vesta… vana vene auto.

Ajad muutuvad ning AvtoVAZil on vähemalt üks mudel, mis on tootmisliinile jõudmisel läbinud teekonna ideeautost pärisautoni. 2012. aastal esitles vene autotootja uut krossoveri ideeautot XRay, mille disainis Steve Mattin (endine Volvo ja M-B disainer) ning sel ei olnud suurt midagi ühist senise Ladaga.
Loe edasi siit