Uuenenud Jeep Grand Cherokee: mis mõttes ei tohi uhket ülikonda mudaseks teha?
Neljanda põlvkonna Jeep Grand Cherokee, mille tootmist alustati 2011. aastal, on läbinud teistkordse uuenduskuuri ning saanud veidi “isasema” välimuse ja moodsama varustuse.
- Pisut moodsam välimus, täienenud juhiabide rivi ning väiksem kütusekulu
- Luksusliku Summiti ja sportliku SRT kõrval nüüdsest ka Trailhawk-maastikuhai
- Odavaima Grand Cherokee Limited’i hind alates 48 900 eurost
Täienenud on värvipalett ning luksusliku Summiti ja sportliku SRT kõrval on valikusse lisandunud maastikuhaukajast Trailhawk-versioon. Trailhawki eristab Summitist lisaks korvistmetele ja spetsdetailidele võimalus tõsta kliirensit 22 sentimeetrilt 27 asemel 28 cm-ni.
Pisut on tõusnud ka Grand Cherokee hinnad, aga see on pigem seotud elatustaseme üldise kasvuga Eestis, mitte faceliftiga. Nõnda võib keskmiselt 1000-eurost hinnalisa võtta pigem tunnustusena meie arengutasemele.
25 AASTAT Jeep Grand Cherokee ajalugu on mitmesegane. Nimelt tähistab Fiat Chrysler tänavu ametlikult Grand Cherokee 25. sünnipäeva.
Kui tahta natuke tähti närida, siis ulatuvad “klassikalise” Grandi juured aastasse 1983, mil AMC disainerid tulid mõttele ehitada järeltulija klass väiksemale Cherokeele. Projekt sai nimeks XJC ning realiseerus aastal 1989 ideeautona Jeep Concept 1.
Siis müüs AMC Jeep kaubamärgi Chryslerile ning Grand Cherokee oli esimene Jeep, mis Chrysleri märgi ninale sai.
Esialgu ei juhtunud suurt midagi, sest Chrysleri mahtuniversaali tootmise tõttu venis Grandi tootmine aastasse 1992. Sama aasta jaanuaris debüteeris Grand Cherokee Detroidi autonäitusel ning aasta lõpuks suudeti tootmisliin käima tõmmata.