Samas ei saa võimalikku eksimist teile kuidagi pahaks panna, sest need autod on sarnased nii kujunduse kui ka mõõtude osas. Isegi autode pikkustes pole erinevus pööraselt suur – vahe on vaid 162 mm – ja kuigi 7. seeria peaks olema BMW mudelivaliku lagi, on uuem auto vanemast vennast pisut nutikamgi, sest saab vastava lisavarustuse olemasolu korral hakkama ka näiteks ümberreastumisega, mida vanem masin täna teha ei oska.

  • • Seitsmenda põlvkonna viies seeria, millel on ette näidata ka meie 2017. Aasta Auto tiitel
  • • Enne mudeli M5 tulekut on võimsaimaks versiooniks 462 hj arendav BMW M550i xDrive, kütusekulu osas on aga paberil säästlikuim BMW 530e Performance, mis kulutavat 100 km läbimiseks kuni 2 liitrit bensiini
  • • Uustulnuka baashinnaks 50 900 eurot (BMW 530i), nelikvedu xDrive lisab 2600 eurot

Üldistades ongi uustulnuka näol tegu justkui suurema venna vähendatud koopiaga, mis kasutab 7. seeria CLAR-nimelise autopõhja komponente ja teeb madalamas autoklassis kättesaadavaks kallimal mudelil esitletud tehnoloogia. 11. veebruaril esitletud seitsmenda 5. seeria majasiseseks kerekoodiks on G30 ja Genfi autonäitusel näidatakse ka universaalkerega versiooni, mille kerekoodiks on G31. Uus „viiene“ olevat ka „libedaim“ BMW mudeliperekond, sest sedaani õhutakistustegur öeldakse olevat 0,22, mis annab head eeldused auto tagasihoidlikeks joomakommeteks. Milleni jõuame juba järgmises lõigus.

Neljast kaheksa silindrini

Värskeim 5. seeria on oma elutsükli alguses ja seepärast puuduvad mootorivalikust väikseimate kõrval ka suurima töömahuga versioonid ja näiteks mudelit M5 esitletakse alles käesoleva aasta teises pooles. Hetkel koosneb nii otto- kui ka diiselmootorite valik ühest nelja- ja kuuesilindrilisest jõuallikast, mille vahele on eksinud ka üks bensiinitoitel V8. See 340 kW/462 hj arendav 4,4-liitrine jõujaam on praegu võimsam jõuallikas ja tuvastatav nelikveolise BMW M550i xDrive mootoriruumis.

Ülejäänud ottomootorid on kaheliitrine R4 (530i) ja kolmeliitrine R6 (540i), mille võimsusteks on vastavalt 185 kW/252 hj ja 250 kW/340 hj. Turbodiislitega on sama lugu, sest valikus on üks kaheliitrine R4 (520d, 140 kW/190 hj) ja kolmeliitrine R6 (530d, 195 kW/265 hj). Kõik autod varustatakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga – erandiks on siinkohal vaid mudel 520d, mille tagaveoline versioon saab baaslahenduses kuuekäigulise manuaali – ja lisaks tagaveole saab kõiki tavamudeleid soetada ka nelikveoliste autodena. Nelja käpaga kamarast haaramine maksab meil 2600 eurot ja lisab auto mudelitähisesse lühendi xDrive ning nelikvedu saab tellida ka koos juhitavate, ehk pööravate tagaratastega (Integral Active Steering, 1270 eurot).
Loe edasi siit

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena