Auto, mis päästab pahandustest: uue Volvo XC60 juhiabi on tõesti tark
7. märtsil, Eesti aja järgi kell 11:45 saab video otsestriimi kaudu kaasa elada tuttuue Volvo XC60 maailma esmaesitlusele Genfi autonäitusel. Rohkem kui auto välimus, huvitab meid seekord see “mis seal sees on”.
Nimelt esitleb Volvo XC60-l esmakordselt innovaatilisi juhiabisüsteeme, mis aitavad autol ennetada juhi valeotsuseid ning pahandusi vältida.
Noobelautotootja Volvo esitleb tänavusel Genfi autonäitusel uuel linnamaaasturil XC60 kolme juhiabitehnoloogiat, mis võetakse kasutusele esmakordselt, eesmärgiga säästa autojuhti tekkida võivatest probleemidest. Uued ohutusfunktsioonid tulevad vajadusel juhile appi potentsiaalse kokkupõrke vältimiseks ning hakkavad ühtlasi pakkuma automaatset juhtimisabi või -tuge.
Alates 2009. aastast on XC60 olnud kõige populaarsem Volvo mudel. Näiteks 2017. aasta jaanuaris müüdi kokku 11 330 XC60-t. Rootsi autotootja on veendunud, et aeg on küps astuda turvalisuses veel samm edasi ning rakendada uuel XC60 mudelil kõige kaasaegsemaid juhi tegevust toetavaid lahendusi.
“Oleme kokkupõrkeennetuse süsteemide kallal mitu aastat töötanud ja näeme, kui efektiivsed need on. Ainuüksi Rootsis oleme olnud tunnistajaks tagant otsasõitude umbes 45-protsendilisele vähenemisele tänu meie kokkupõrkehoiatuse- ja hädapidurisüsteemile. XC60-ga oleme võtnud eesmärgiks astuda juhiabisüsteeme lisades järgmine samm välditavate kokkupõrgete vähendamisel,” räägib Volvo ohutuskeskuse vanemdirektor Malin Ekholm.
City Safety’t on XC60-s uuendatud ning sellele on lisatud juhtimisabi, mis rakendub, kui vaid automaatne pidurdus ei aitaks potentsiaalset kokkupõrget vältida.
Niisugusel puhul aitab auto juhtimisabi eesolevat takistust vältida. City Safety aitab ära hoida kokkupõrkeid sõidukite, jalakäijate ja suurte loomadega. Juhtimisabi on aktiivne kiirustel vahemikus 50-100 km/h.
Volvo on City Safety’le lisanud ka vastassuunda kaldumise vältimise süsteemi, mis aitab juhtidel ära hoida vastassuunast lähenevate sõidukitega kokku põrkamist.
Süsteem hoiatab sõidurajalt märkamatult väljunud juhti ja juhib auto tagasi õigele sõidurajale, eemale vastassuunas lähenevatest sõidukitest. See turvalisuse assistent on aktiivne kiirustel vahemikus 65-140 km/h.
Loe edasi siit