• Ruumikas seitsmeistmeline
• Võimsaim jõuallikas on vaid 1,6-liitrine
• Hind alates 20 390 eurost

Loo peakangelasest rääkides on (Grand) Scenic Renault’ mudeligammas üks tähtsamaid tegijaid – tänaseks juba neljanda põlvkonnani jõudnud auto pani omal ajal aluse tervele mahtuniversaalide klassile.

Proovisõiduks antud Grand Scenic evib 7 istekohta ja erineb väiksemast 5-kohalisest Scenicust loomulikult suuruse ning veidi tagaosa disaini poolest, aga muus osas on sõsarad sisuliselt identsed. Erinevalt mõnedest konkurentidest pole Renault Scenicut üleliia maasturilaadseks muutnud. Kuigi auto veereb 20-tollistel ratastel (standardvarustuses!), pärineb kerekuju endiselt mahtuniversaalide maailmast ega liialda viidetega džiipide suunas.

Küll aga tõden rõõmuga, et alates viimse Clio esitlusest rohkem kui 4 aasta tagasi tagasi, on Renault tänane kujunduskeel minu pilgule küll igati meelepärane ja erandiks pole siinkohal ka uus Scenic / Grand Scenic. Tegemist igati nägusa masinaga, mis tänu suurtele ratastele jätab üsna jõulise mulje.

Muuseas, nendele 20-tollistele velgedele on peale venitatud vaid 195 mm laiad rehvid, mis annab oma panuse kütusesäästu, aga näeb teatud nurga all kummaline välja. Lisaks pole tegemist ka kuigi levinud rehvimõõduga, mistõttu tuleb uute rehvide soetamisel arvestada ilmselt piiratud valikuga.

Mugav ja mahukas salong

Sisse istudes ootab sõitjat juba Talismanilt ja teistelt uuematelt Renault’delt tuttava ilmega juhi töökoht. Silme ees olev digiekraan on ülevaatlik ega liialda näitude rohkusega. Keskkonsoolis paiknev 8,7-tollise diagonaaliga infolusti displei peaks samuti kõigile margi hingeeluga kursis olevatele tuttava moega olema. Enamike funktsioonide juhtimine käib puutekraani vahendusel, aga tähtsamad seaded on dubleeritud ka eraldi nuppudega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena