• • Esialgu on hinnakirjas vaid kaks mudelit, aga valik täieneb kiiresti
  • • Autol on ette näidata uuendatud nelikvedu, mis annab kaalujälgimisprogrammi oma 16-kilogrammise panuse
  • • Baashinnaks on hetkel 46 400 eurot (2,0 TFSI quattro S-tronic)

Nelikvedu on Audi jaoks midagi väga olulist, sest sõiduautodele sobiva nelikveo kunagi massidesse paisanud autotootja leidis seeläbi enesele kauaotsitud identiteedi, millele ta on truu tänase päevani. Sest näiteks 2015. aastal moodustasid nelikveolised kõigi müüdud Audide hulgast tervelt 44%.

Garnet Red-nimelist ülikonda kandva uue Q5 valik polnud juhuslik, sest just selle mudeli osakaal on nelikveoliste hulgas suurim ja esimesena Euroopast väljapoole ehitatud San José Chiapa tehas sai rajatud just seepärast, et tulla toime kasvava „kuu-viite“ ihalejate hulgaga. Esimese põlvkonna autosid läks kaubaks kokku 1,6 miljonit ja ka teise põlvkonna osas on Audil suured ootused.

Mudeli Q5 teisel põlvkonnal pole võistlejatest puudust – esimesena tulevad meelde nii BMW X3, Jaguar F-Pace kui ka Mercedes GLC ja Porsche Macan – ja seepärast on loomulik, et Audi ei riskinud nii olulise mudeli juures revolutsiooniliste võtetega ning arendas oma menukat hiljukesi edasi. Teise põlvkonna autod on esimesest elegantsema ja peenekoelisema viimistlusega ja arendusprotsessi käigus õnnestus neil tänu metsajooksule ka kaalus alla võtta.

Uus Q5 kasutab MLB Evo nimelise platvormi komponente – nagu ka uued A4, A5 ja Q7 – ja olenevalt mootorist võib noorem auto olla vanemast kuni 90 kg kergem. Usutavasti saab sellest ka järgmise Porsche Macani selgroog. Mõned kaalujälgimist tähistavad märgid on näha isegi auto ust lahti tõmmates, milleni jõuame järgmises lõigus.
Loe edasi siit