Niva – nimeliste autodega on paras segadus, õnneks mitte Venemaal: seal toodetakse Chevrolet Niva – nimelist autot ning Lada 4×4 mudelit.

Mõlemad põhinevad tänavu oma 40-t sünnipäeva tähistaval VAZ 2121-l Nival, mis omal ajal müügile jõudes tegi revolutsiooni, mille kaja saadab meid linnamaasturite buumi ja nimesegadusena siiani.

Chevrolet’ Niva maasturit, mis Venemaal on rahvasuus saanud mugava nime Šniva, toodetakse General Motorsi ja AvtoVAZ ühisettevõttele kuuluvas Togliatti tehases. Tootjad on osakud võrdselt ära jaganud, mõlemale kuulub pool ettevõttest ning piltlikult ka pool Šnivast, sest see auto ongi jäänud firma peamiseks tooteks.

Vahepeal korraks proovitud Opel Astra koostetööst loobuti õige pea ning jäädi pidama üksnes Chevrolet Niva tootmise juurde. Ligi 30 tuhat ostjat aastas ning suhteliselt konkurentsivaba toimetamine annab selle luksuse, ehitada ainult ühte mudelit.

Chevrolet Niva peamiseks konkurendiks Vene autoturul pole sugugi mitte Hyundai ja Kia mudelid, vaid hoopis meilegi hästi tuntud Dacia Duster.

Siiski pole viimasel maastikule sattudes Niva vastu mingeid šansse, sest keskdiferentsiaali mehaanilise blokeerimise võimalus annab Chevrolet’le mudas ja poris selge eelise. Samas on Šniva linnaliikluses janusem.

AJASTU MÄRK, “VAIGISTATAV” NELIKVEDU SUNNIB MÕTTEVIISI MUUTMA
Loe edasi siit