Andmed on digitaalajastu valuuta, vahendab CNN HTNB intelligentsete transpordisüsteemi osakonna juhti Jim Barbaresso sõnu, kes lisab, et sõidukite kogutud andmed võivad olla lausa omamoodi tänapäevase kullapalaviku põhjustajaks.

Sama väidavad ka teised autotootjad. Aga miks on andmed nii väärtuslikud?

Autodel on üha rohkem sensoreid ja kaameraid, mis masina enda seisukorral ja ka ümbritseval keskkonnal silma peal hoiavad ja auto „aju“ informeerivad. Sensorid võivad näiteks teatada, et mõni varuosa tuleks välja vahetada, kaamerad aitavad parkimisel ja nii edasi.

Keskkonnaga suhestumisest ja vaatlusest aga potentsiaalne tulu algabki: seesama kaamera, mis parkida aitab, võib loendada ka, kui palju jalakäijaid või teisi sõidukeid ümbruses on. Selliseid andmeid saab aga juba koguda ja analüüsida ning neid edasi müües on võimalik korralik raha kokku ajada.

Andmesalvestuskonsultant Tom Coughlin ütleb, et isejuhtiv auto on võimeline genereerima sekundis gigabaidi jagu andmeid. Sõidukite salvestatud andmetega on põhimõtteliselt võimalik avalik ruum täielikult digitiseerida ja andmeid pidevalt ajakohastena hoida. Praktikas võib see väljenduda näiteks nii, et kui auto mööda tänavat sõidab ja parklast möödub, heidavad ta kaamerad sellele pilgu peale ja registreerivad vabad parkimiskohad. Need jooksvad andmed müüakse edasi mõnele parkimisrakendusele, mis tähendab, et selle kasutajad saavad enne parklani jõudmist teada, kas seal on vabu kohti või ei ole.

Iisraelis tegutseva ja sõidukite kogutud andmete müümisega tegeleva idufirma otonomo tegevjuht Ben Volkow prognoosib, et aastal 2020 teenivad autotootjad juba andmemüügist rohkem raha kui autode endaga äritsemisest.

Isejuhtivate autode tulekuga muutub andmete väärtus aina kõrgemaks. Ilma andmete põhjal treenimiseta ei sõida isejuhtiv auto meetritki.
ARK Investi analüütik Tasha Keeney ennustab, et 2030. aastate alguses võib isejuhtivate taksode turu suuruseks olla 10 triljonit dollarit, praegu on kogu aastane automüügi maht viis korda väiksem.
Ja muidugi on andmete põhjal võimalik isejuhtivates autodes suunatud reklaami teha. Näiteks sõidad hommikul tööle ja auto – teades, kes sees istub – soovitab mõnd kohta, kust enne kohv napsata või vastupidi, soovitab sulle koju sõites mõnd õhtust telesaadet.

Et isejuhtivuse võidujooks on juba käima läinud, ennustatakse, et sellest tuleb võitjaina – ehk rikkaimana – välja see, kes suudab kõige efektiivsemalt andmeid koguma ja müüma hakata.