Seda siis riikides, kus on parempoolne liiklus. Vasakpoolse liiklusega riikides, kus vastutulevad autod mööduvad paremalt, on rangelt soovituslik mitte teha parempöördeid. Ühtlasi tähendab see, et nii mõnedki teekonnad pikenevad päris korralikult. Millest siis selline käitumine?

QZ.com kirjutab, et nagu paljud teised logistikafirmad, tegeleb ka UPS igapäevaselt marsruutimisega. Tegemist on matemaatilise probleemiga, mille puhul on ees hulk läbimist vajavaid punkte ning välja tuleb arvutada selleks mõttekaim teekond. Tavapäraselt hinnatakse sellisel puhul mõttekaimaks lühimat teekonda. UPS on aga sellest mõttemallist eemaldunud ja võtab optimaalse teekonna koostamisel arvesse hoopis teisi tegureid. Üks neist on vasakpöörete vältimine. Ehkki see võib mõnel puhul tähendada esialgu hoopis sihtpunkti suhtes vastassuunda sõitmist, välditakse nii avariisid ning vasakpööret oodates liikluses seismist, mis tähendab kütuse raiskamist. Sellist strateegiat kasutab UPS tegelikult juba tükk aega, aastast 2004.

Ja nii ongi firma marsruutimistarkvara üles ehitatud selliselt, et see välistab nii palju vasakpöördeid kui võimalik. Tulemusena on üldiselt vaid iga kümnes UPS-i juhi pööre vasakule. Ettevõte väidab, et vasakpööretest hoidumisega säästetakse aastas 38 miljonit liitrit kütust, paisatakse atmosfääri 20 000 tonni vähem süsihappegaasi ja toimetatakse kohale 350 000 pakki rohkem kui seda tehtaks siis, kui vasakpöörded oleks sama eelistatud kui parempöörded. Ja tarkvara abiga on hoolimata pikematest marsruutidest suudetud läbitud koguteekonda 46 miljoni kilomeetri võrra kahandada.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena