Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese partneri Lars-Erik Hioni sõnul toimib automaatne parkimine Oslos tänavu jaanuarist ning lennujaamas muutub tänavu kogu parkimine kontaktivabaks.

Parkimissüsteem tuvastab automaatselt territooriumile siseneva auto omaniku, võtab lahkudes kontolt või muult valitud maksevahendilt tasu ja inimene ise ei pea enam midagi eraldi tegema.

"Sellise kompleksse lahendusena on see maailmas esimeste seas. See on kiire ja mugav ning kaotab vajaduse nii valvuri, tõkkepuu, parkimispileti kui ka mobiiliäpi järgi. Uue süsteemiga saavad ajalooks ka trahvid, sest parkimise alustamine, lõpetamine ja tasumine toimuvad automaatselt ning seda pole võimalik unustada," lisab Hion.

Lahendus muudab parkimise ka soodsamaks, sest enam ei pea mobiilioperaatoritele parkimisteenuse vahendamise eest rammusat vahendustasu maksma.

"Lähitulevikus hakkab parkimise eest tasumine olema kogu maailmas ilma kahtluseta just automaatne ja kontaktivaba taustaprotsess," ütleb Hion.

Mehe kinnitusel seisab automaatse parkimise sisseviimine Eestis praegu seadusandluse taga. "Peale Eesti on autonumbrite ja -omanike andmebaas kõikjal Euroopas avalik ja automaatne parkimine seega lihtsalt sisseviidav. Eestis saaks praegu automaatset parkimist pakkuda vaid osaliselt."

Hermeses arendasid kontaktivaba parkimislahendust Autopay kolme aasta jooksul kümme inimest.

Lahendus on juba kasutusel 30 000 parklakohas Norras, Soomes, Rootsis ja Lätis. Autopay tellija ja omanik on Norra ettevõte 2Park Technologies, mis kuulub samasse gruppi Põhja-Euroopas EuroPark ja Onepark kaubamärkide vahendusel opereerivate ettevõtetega.