Vormel 1 MM aastal 1951: Ferrari tuli, nägi, aga Fangio võitis ikka Alfa Romeoga
Kui F1 maailmameistrivõitlused 1950. aastal käima lükati, tegid Alfa Romeo autod seal puhta töö. Aasta hiljem tegi juba tõsist läbimurret aga Ferrari, kelle 4,5 liitrise vabalt hingava mootoriga Ferrari 375-d osutusid selgelt efektiivsemaks kompressoriga 1,5 liitrise mootoriga Alfa Romeo 159 Alfettadest. Tulemuseks kolm võitu Ferrarile ja neli võitu Alfa Romeole, maailmameistri tiitlit Ferrari veel ei toonud.
Punktisüsteem püsis endine: 8-6-4-3-2 punkti viiele parimale, pluss üks punkt kiireima ringi eest igal etapil. Hooaja kokkuvõttes läks küll arvesse vaid neli etappi kaheksast. Konstruktorite karikat veel ei olnud, aga maailmameister selgus siiski paraja edumaaga.
1. etapp Šveitsi GP
Bremgarteni 7,28-kilomeetrisel rajal vajas Juan-Manuel Fangio vihmasajus võitmiseks 42 ringi, kuigi ka kaks järgmist lõpetas sama ringi sees. Otsus boksipeatust vältida maksis maailmameister Farinale võidu.
- 1. Juan Manuel Fangio ARG Alfa Romeo 8+1
- 2. Piero Taruffi ITA Ferrari 6
- 3. Nino Farina ITA Alfa Romeo 4
- 4. Consalvo Sanesi ITA Alfa Romeo 3
- 5. Toulo de Graffenried SUI Alfa Romeo 2
2. etapp Indianapolis 500
Indy 500 miili sõit toimus vaid kolm päeva pärast Šveitsi etappi, aga see kedagi ei häirinud, sest ükski Euroopas võistlevatest juhtidest-autodest niikuinii seal osaleda ei kavatsenud. Kuus esimest masinat läbisid kõik 200 ringi, Lee Wallard tuli võitjaks, kuigi sõidu ajal olid ta pidurid üles öelnud, tema algeline võistlusvorm hõõrus ta naha marraskile ja ta vajas finišeerimise järel arstiabi.
- 1. Lee Wallard USA Kurtis Kraft-Offenhauser 8+1p
- 2. Mike Nazaruk USA Kurtis Kraft-Offenhauser 6p
- 3. Jack McGrath USA ja Manny Ayulo USA Kurtis Kraft-Offenhauser kumbki 2p
- 4. Andy Linden USA Sherman-Offenhauser 3p
- 5. Bobby Ball USA Schroeder-Offenhauser 2p
3. etapp Belgia GP
Pikk ja kiire 14,1-kilomeetrine Spa-Francorchampsi ringrada pigem hirmutas juhte ja stardis oli vaid 13 meest. Nüüd nähti juba tõelist Alfa Romeo ja Ferrari duelli. Võit ikka veel senistele peremeestele, Nino Farinaga roolis, kuigi kaks Ferrarit lõpetaski temaga samal, 42. ringil. Fangio uudne vedrustus vedas alt, 14-minutilise boksipeatuse järel pidi ta leppima 9. kohaga.
- 1 Nino Farina ITA Alfa Romeo 8
- 2 Alberto Ascari ITA Ferrari 6
- 3 Luigi Villoresi ITA Ferrari 4
- 4 Louis Rosier FRA Talbot-Lago-Talbot 3
- 5 Yves Giraud-Cabantous FRA Talbot-Lago-Talbot 2
- Kiireim ring Juan Manuel Fangio ARG Alfa Romeo 1
4. etapp Prantsusmaa GP
Reimsi 7,8-kilomeetrisel ringrajal läks võit jagamisele, kuigi lõpusirgel lahutaski esimest ja teist masinat 58 sekundit. Nimelt vahetasid Juan-Manuel Fangio ja Luigi Fagioli veerandi sõidu järel masinaid, esimene neist tõi oma auto finišisse võitjana, teine alles 11. kohal, kuid võitjapunktid jagati pooleks. Ka teise koha punktid jagati kaheks, sest juba katkestanud Alberto Ascari võttis üle José Froilán Gonzálezi Ferrari ja lõpetas teisena. 77-ringine etapp on läinud ajalukku pikima F1-võidusõiduna ajaloos - 610 km. Etapi järel Fangiol 15, Farinal 14 punkti.
- 1 Luigi Fagioli ITA ja Juan Manuel Fangio ARG Alfa Romeo punkte vastavalt 4 ja 4+1
- 2 José Froilán González ARG ja Alberto Ascari ITA punkte 3 ja 3
- 3 Luigi Villoresi ITA Ferrari 4
- 4 Reg Parnell GBR Ferrari 3
- 5 Nino Farina ITA Alfa Romeo 2
5. etapp Suurbritannia GP
Silverstone'i etapil sai ilmseks Alfa Romeote õudne kütusekulu, kui nad pidid tegema kaks tankimispeatust, samas kui Ferrari kihutas lihtsalt võitjaks. Enzo Ferrari toodetud autode, ühtlasi ka Gonzalezi jaoks esimene võit, argentiinlastel oli aga juba teine staar Fangio kõrval. Punkte: Fangio 21, Farina 15, Villoresi 12...
- 1 José Froilán González ARG Ferrari 8
- 2 Juan Manuel Fangio ARG Alfa Romeo 6
- 3 Luigi Villoresi ITA Ferrari 4
- 4 Felice Bonetto ITA Alfa Romeo 3
- 5 Reg Parnell GBR BRM 2
- Kiireim ring Nino Farina ITA Alfa Romeo 1
6. etapp Saksamaa GP
Rajaks väljakutsuv, ohtlik ja sõlme aetud Nürburgring Nordschleife, 22,8 km pikk, millel viis esimest läbisid 20 ringi. Isolatsioonist väljuv Saksamaa lubati lõpuks MM-sarja rajaga, millel sõideti juba enne sõda, aastal 1939. Ascari oma Ferraril alustas esimesena ja ka lõpetas võitjana, kuigi vahepeal nähtigi ka mõnda Alfa Romeot võistlust juhtimas. Punkte: Fangio 27 (28), Ascari 17, Gonzalez, Farina ja Villoresi kõik 15.
- 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8
- 2 Juan Manuel Fangio ARG Alfa Romeo 6+1
- 3 José Froilán González ARG Ferrari 4
- 4 Luigi Villoresi ITA Ferrari 3
- 5 Piero Taruffi ITA Ferrari 2
7. etapp Itaalia GP
Mõistagi Monzas, 6,3 km ring, 80 ringi. Kiireim ring läks Farinale, kes küll istus vahepeal ümber Felice Bonetto autosse ja lõpetas sellega kolmandana. Aga muidu täielik Ferraride pidu, Ascari sai juba teise võidu. Fangiol arvesse minemas 27 punkti (kogutud 28-st), Ascaril juba 25, Gonzalezil 21.
- 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8
- 2 José Froilán González ARG Ferrari 6
- 3 Felice Bonetto ITA ja Nino Farina ITA Alfa Romeo punkte vastavalt 2 ja 2+1
- 4 Luigi Villoresi ITA Ferrari 3
- 5 Piero Taruffi ITA Ferrari 2
8. etapp Hispaania GP
Esimesel Hispaanias toimunud etapil Pedralbesi rajal olid nii Ferrari (autoks Ferrari 375) kui Alfa Romeo (Alfa Romeo 159M) väljas nelja autoga, kusjuures alguses juhtinud Ascari oli sunnitud hiljem Fangio paremust tunnistama, sest Ferrari oli läinud alt liiga väikeste ratastega. Siis, kui viga parandati, oli Ascari juba kaks ringi maas. Kolm esimest läbisid 70 ringi.
- 1 Juan Manuel Fangio ARG Alfa Romeo 8+1
- 2 José Froilán González ARG Ferrari 6
- 3 Nino Farina ITA Alfa Romeo 4
- 4 Alberto Ascari ITA Ferrari 3
- 5 Felice Bonetto ITA Alfa Romeo 2
MM-võistluste esikuuik (arvesse läks vaid neli parimat etappi)
- 1 Juan Manuel Fangio 31 (37)
- 2 Alberto Ascari 25 (28)
- 3 José Froilán González 24 (27)
- 4 Nino Farina 19 (22)
- 5 Luigi Villoresi 15 (18)
- 6 Piero Taruffi 10
Lisaks peeti 1951. aastal maha veel 14 kohalikku F1 võistlust, mis aga MM-i arvestusse ei läinud. Fangio võitis neist ühe, Ascari ühe, Gonzalez ühe, Farina kolm, Villoresi kaks, Louis Rosier kaks. Lisaks said ühe võidu Tai prints Bira, Reg Parnell, Philip Fotheringham-Parker (esimene Šotimaa GP), Maurice Trintignant.
Monaco linnarajal 1951. aastal ei sõidetud.