Pilk peale, käsi külge: BMW tuttuus viies seeria ehk viis on uus seitse
Ametlikult algab BMW viienda seeria seitsmenda generatsiooni müük Eestis 11. veebruaril. Acceleristal oli eksklusiivne võimalus saada masinale näpud külge enne, kui proovisõiduhuvilised esinduse uksed maha jooksevad. Anname siinkohal lühiülevaate, mida viiendalt seerialt oodata on.
Tõe huvides: viienda seeria uudismudeliga ükski ajakirjanik ega ostuhuviline enne 11. veebruari sõita ei tohi. Mitte meetritki. Meid viis sõidule müügijuht Alari Kolk, kes autot paremate pildistamisnurkade nimel siia-sinna liigutas ning meile sõitjateruumis ja kapoti all välkekskursiooni tegi.
VIIS ON UUS SEITSE
BMW luksussedaanide lipulaev, seitsmes seeria näitas ülemöödunud aastal, milleks kõigeks ta võimeline on. CLAR veermikust alustades, peene digitaalkeskkonnaga lõpetades. Aga seitse on suur. Tõenäoliselt natuke liiga suur (ja kallis) neile, kel igapäevaselt panka või maailmarahu esindada pole vaja.
Viies seeria on aga just täpselt paras: piisavalt ruumikas, piisavalt soliidne, piisavalt sõidetav. Uues variandis ka igapidi seitsmes: on saanud sarnase moodsa ja “teravama” väljanägemise, sel on tippvarustuses peal enam-vähem kõik, mida “semjorkal” meile näidatud on.
Võimalik, et natuke rohkemgi, näiteks samm moodsamaks lihvitud juhi ja auto vaheline viipekeel. Viis on uus seitse ja meeldib sellisena tõenäoliselt paljudele.
VAIKSEM, VILKAM, VÕIMEKAM
Need loetud tunnid, mis me 530i-ga tutvuda saime, kinnitavad tootja lubadust, et uus viies on eelkäijast vaiksem. Võimsa (252hj/350 Nm) jõuallika häält ei ole kabiini peaaegu üldse kuulda.
Kaameraga auto ümber ringe tehes saab mootori töötamisest aimu üksnes väljalasketorudest õhku tõusva väikese aurupilve järgi. Sealjuures on neljasilindrilise mootori heitmenäit üsna parketikõlbulik; sõltuvalt veoskeemist 126-147 grammi kilomeetri kohta.
Loe edasi siit