Renault Grand Scénic, järjekordne suurepärane (ja ruumikas!) prantsuse auto
Asi on kahtlane. Inimene, kelle jaoks on pikki aastaid niisugused mõisted nagu diisel, automaat, “buss” ja “prantslane” kuulunud loetelusse pealkirjaga EI, peab taas kord tunnistana, et maailm ei ole enam nii must-valge. Kõigepealt puges autorile hinge Renault Talisman, nüüd siis tegi seda Grand Scénic.
- Kompaktsete 7-kohaliste segmendis tugev tegija
- Rikkalik baasvarustus, pikk mugavusvarustuse nimekiri
- Suurepärane kasutajakogemus: lihtne käsitseda, lihtne sõita
- Rénault Grand Scénic’u hind alates 20 390 eurost
AJALUGU Kui keegi veel juhtumisi ei tea, siis väike-keskklassi mahtuniversaalide segmendile panigi aluse Renault Scénic. Kõige esimene Scénic nägi ilmavalgust aastal 1996. Populaarse Mégane’i põhjal loodud compact multi-purpose vehicle ehk kompaktmahtur ühendas endas sõiduauto kompaktsuse ja väikebussi praktilisuse – tulemuseks saigi ideaalne pereauto.
Renault alahindas toona mahtuniversaalide atraktiivsust, planeerides seda pigem väikese tootmismahuga nišimudeliks. Tegelikkus aga osutus mõnevõrra teiseks: aastal 1997 sai Scénic Euroopa aasta auto tiitli!
Järgmine põlvkond (2003) tõi kaasa ka suurema, 7-kohalise versiooni nimega Grand Scénic. Tänaseks on tegemist juba neljanda generatsiooniga, mida esmaesitleti tänavusel Genfi autonäitusel. Esimesed uued Scénicud on just jõudnud ka Eestisse. Ja Acceleristal õnnestus päris esimeste seas uus Grand Scénic testisõidule viia.
DISAIN Kui maastur ja krossover on kõva sõna ja mahtuniversaal näib sealjuures nii eilne päev, siis mida teeb segmendi looja? Mõistagi seda, mida Renault hästi oskab: võtab kõrgema klassi ohutus- ja mugavuslahendused, muudab praktilise veel praktilisemaks ja vürtsitab kujunduskeelt kuumade krossoverlike disainilahendustega.
Ja kõige krooniks pannakse absoluutselt kõigile mudeliversioonidele alla võimsad 20-tollised valuveljed. Grand Scénic näib tõesti pigem suure krossoverina.
Loe edasi siit