Euroopa Liit võtab üks teise järel vastu seadusi, mis annavad tulevikus eelise elektriajamiga liiklusvahenditele. Aastaks 2025 peaks Euroopa linnapildist vähemalt neljandiku moodustama elektrisõidukid. Oleks ju loogiline, et sõiduvahenditega koos arenevad ka laadimissüsteemid ning pisitasa asendab juhtmetega mässamise induktsioonlaadimine.

Scania on esimene, kes liinibusside induktsioonlaadimist testib Põhjala talvistes oludes. Algust tehti projektiga tänavu sügisel Rootsis, Scania kodulinnas, Södertäljes. Inseneridel on suur lootus, et eelseisev talv õnnistab Rootsi linnakest piisavalt miinuskraadide, jää ja lumega – varasemalt on pakast ju sealkandis olnud!

Hübriidajamiga liinibussi laetakse kogu teekonna vältel peatustes viibimise ajal. Seitsme minuti jooksul pakitakse akusse piisavalt energiat, et järgmised 10 kilomeetrit saab buss muretult elektri jõul sõita.

Varasemalt ei ole induktsioonlaadimist nii ekstreemsetes (loe peaaegu nagu Eestis, vaid natuke soojem, ja äkki tuleb talve moodi asi ka…) ilmastikuoludes testitud. Juhtmeta laadimisala peab tõestama oma töökindlust miinuskraadides, lume ja jääga kaetuna.

Bussi laadimine toimub märkamatult ja hääletult – buss keerab peatuses olevale laadimisjaamale ning jääb sinna seitsmeks minutiks. Bussid, mida Scania selles eksperimendis kasutab, on hübriidajamiga: akusid laetakse ka rekuperatsiooniga (pidurdusenergia tagasilaadimine), lisaks on bussidel peal abijõuallikas, mis kasutab fossiilkütust.
Loe edasi siit