Esiteks tuleks muidugi tõele silma vaadata ning hinnata oma auto üldist seisukorda. Kui aku on vana, mootor töötab niigi raskustega, eelsüüteküünlad läbi ning starter samuti nõrguke, siis ehk polegi mõtet proovima hakata. Pigem siis seisku auto kodus, kui sellega tee peale jääda. Enamjaolt külmaga käivitamise probleemid tekivad mittekorras eelsüüteküünaldest või silindrite nõrgast surveastmest. Korras mootor käivitub -20 kraadiga nii nagu suvel.

Palju poleemikat tekitas käsipiduri kasutamine/mittekasutamine. Kui süsteem on korras ja enne külma niiskust saanud pole, siis ei tohiks piduri kinnikülmumine teemaks olla. Samas, kui pidurid on kaetud soolalumese seguga ning öösel läheb väga külmaks võib pidurite lukustumine toimuda. Abiks kerge koputus, soovitavalt puust esemega, vastu pidurisadulat.

Akuga seotud probleemidest on peamiseks külmaga selle mahutavuse vähenemine. Tuleb arvestada, et aku eluiga on ca 5 aastat. Vana aku mahutavus ulatub umbes 70-75 protsendini uue omast ning ka käivitusvoolust ei pruugi enam lihtsalt piisata. Lahenduseks on aku toomine ööseks tuppa, kus ühtlasi võib seda juba ka laadida, või auto viimine soojemasse kohta.
Loe edasi siit