PROOVISÕIT: Volvo V60 Polestar: uus poiss palliplatsil
Mis see on? Polestar on võidusõidust välja kasvanud tuuningufirma, mille asutas 1996. aastal Rootsi võidusõitja Jan ”Flash” Nilsson, et osaleda kodustel turismiautode meistrivõistlustel (STCC). Ettevõtte nimeks sai algselt Flash Engineering ja tänane nimi võeti kasutusele alles üheksa aastat hiljem.
- • Sõltuvust tekitav universaal, mis saab paigalt 100 km/h kätte vähem kui viie sekundiga
- • Mootoriruumis peidab end üks võimsaimaid kaheliitrisi ottomootoreid, mida täna legaalselt soetada saab – 367 hj ja 470 Nm!
- • Baashinnaks 65 290 eurot, sedaankerega versioon on 1500 eurot odavam
2009. aastal sai värkstoast Volvo ametlik koostööpartner, kes hakkas Volvo sõiduautosid varustama võimsamate ülelaetud ottomootoritega. Aasta hiljem esitleti esimest Polestari ideeautot Volvo C30 Polestar Concept, mis tegi tuntuks ka “sepikojale” iseloomuliku sinise värvi. 2011. aastal viis Polestar sama värvi C30 ka turismiautode MM-võistlustele (WTCC), kus võidusõidu kõrval tuli täita “tagasihoidlik” salamissioon – arendada võistlusmootorite najal välja kaheliitrine turbomootor, mida saaks hiljem kasutada ka Volvo tavaseeria sõiduautodel.
Polestar sai ülesandega hästi hakkama – C30 jõuallikad osutusid vaata et kõige jaksukamateks ja töökindlamateks WTCC karussellis – ja eelmise aasta juulikuus otsustas Volvo nutikad sellid üles osta, et nad kuldsete käeraudadega seina külge aheldada. Võidusõiduosakond jätkab tegutsemist omapäi ja selle nimeks on nüüd Polestar Cyan Racing – Cyan on Polestari sinise värvitooni nimi, mis on ühtlasi ka üks trükitööstuses kasutatavast neljast põhivärvist (Cyan, Magenta, Yellow ja Black).
Seega – täna on Polestar Volvos midagi sellist, nagu on AMG Mercedeses, M. osakond BMW-s või Audi Sport Audis. Eelneva lause läbinärimise ja omastamise järel on teile ka teada, millega Polestari mudeleid võrrelda ja millist klienti rootslased esimesena jahivad. Need on bensiinisõltlased, kes armastavad kiirust, kuid vajavad sportautost praktilisemat sõidukit.
Siiamaani oli kõik lihtne – täppisinstrumendi ihkaja valis M. seeria auto, AMG kasuks rääkis nende V8-mootorite brutaalsus ning hunnitu kõlapilt ning Audi S-seeria masinad püüdsid mõlemaid üle trumbata veojõu tegusama mahapanekuga. Volvo V60 Polestar püüab pakkuda samu asju ja kõiki kolme korraga.
Õnnestunud välimus ja …
Tuuningumaailmas kehtib lihtne reegel – tulemust võib lugeda õnnestunuks, kui tehaseseades lubatud hobujõud on alles ja autode välimust pole muudetud naeruväärselt ülepakutuks. Polestaril on õnnestunud sellel muhklikul teel olevaid juurikaid vältida ja neist ninali käimata üle joosta, sest Volvo mudeli V60 T6 baasil valminud universaali kujundus on küll baasmudelist üksjagu erinev, ent samas maitsekas ja väljapeetud nagu lähtematerjalgi, mis muudab uustulnuka sama kütkestavaks, nagu oli seda omal ajal Volvo universaalkerega Volvo 850 T-5R.