Proovisõit: Volvo S90 - seekordne auto on päris kena kompvek
Mõni aeg tagasi sõidetud Volvo uus suur maastur XC90 mõjus kui kaikalöök pähe. Vastupidiselt viimastel aastail maad võtnud maasturihullusele, pole sellised autod minus kunagi erilisi soojemaid tundeid äratanud aga XC90 pani täitsa kukalt kratsima – korraliku välimuse, mugava sõitjateruumi ning arvestatavate sõiduomadustega neljarattaline tekitas tugevat poolehoidu ning nagu tänasel päeval juba linnapildis näha, mitte ainult minus.
Nüüd aga tõstab uus suur sedaan S90 latti veel kõrgemale ning viib kogu brändi täiesti uuele tasemele.
S90 eelkäijad kandsid nime S80 ning neid tehti kaks põlvkonda. 1998. ilmus esimene ning 2006. teine. Viimane püsis seega turul ligi 10 aastat. Vahepealseil aastail muutus aga paljugi. Esiteks on tehnika seitsmepenikoormasaabastega edasi astunud, kuid palju on muutunud ka korralduslikust poolest. Kasvõi nii palju, et Volvo on saanud uued omanikud. Erinevalt mitmetest teistest umbes samal ajal müüki läinud autofirmadest, mille uued omanikud lihtlabaselt paljaks riisusid, investeeris Geely tootmisesse miljardeid, kusjuures kuulati ära nii Euroopa, kui Ameerika ostjate arvamusi ning valminud resultaati pole piinlik näidata ei Hiina uusrikastele ega ka tavalisele siitkandi asukale.
On tavaks saanud, et uue mudeli väljatoomisel hakatakse kõigepealt kõige erilisemalt väljakukkunud detaile, nn meelitusfotodel, näitama. Esimese põlve S80 puhul olid need valdavalt tagaosast võetud, kus voolav kerejoon kujutas tolle aja kohta väga elegantset nõksu. Paraku asub seal S90 kõige nõrgem osa – kuidagi škodalikud tuled ja üldse disaini kuidagi vähevõitu. Niivõrd, kuivõrd, on see aga pea ainuke, mille kallal selle auto puhul üldse nuriseda saab. Küljejoon aga eriti just esiosa on aga lausa kompvek!
Loe edasi siit