Eestis nagu ka naabermaades kannab auto ametlikult nime Mégane GrandCoupé, osades Euroopa turgudest piirdutakse tagasihoidlikuma nimega Mégane Sedan, kirjutab Accelerista.com.

GrandCoupé nimega soovib tootja rõhutada auto moodsat, kupeelikku joont, lootuses tõmmata nende inimeste tähelepanu, kes seni C-segmendi sedaanidest mööda on vaadanud.

Mégane sedaanid valmivad Türgis Bursa tehases ning jõuavad sel sügisel müügile 30 riigis. 2015. aastal toodeti Bursas 340 000 Renault’ mudelit, Mégane sedaani liini käivitamisse investeeriti 200 miljonit eurot.

Eesti autoajakirjanikud said Renault Mégane GrandCoupéga esmatutvust teha Poolas, Varssavi ümbruses. Esmased muljed on pigem positiivsed, sedaan on ruumikas ja soliidne ning selle turva- ja mugavusvarustus võtab silme eest kirjuks.

See ei peaks üllatama neid, kes Renault’ uudistoodetega viimasel ajal kokku puutunud – siht on võetud keskklassiautode nooblilt moodsaks muutmisele. Kuna C-segmendis käib kõva rabelemine, siis turvalisuse ja mugavuse arvelt allahindlust ei tehta.

Uus Mégane GrandCoupé põhineb Renault-Nissani liidu CMF-C/D modulaarplatvormil, mida kasutavad ka Renault Espace, Talisman ja uus Koleos, samuti uus Mégane ja uus Scenic. Auto varustus, tehnoloogia ja jõuallikad on samad, mis viieukselisel mudelil. Võrreldes viieukselise Mégane’iga on kasvanud sõitjateruum ning saavutatud suurem pakiruumi maht.

VÄLIMUS

Mégane sedaanversioon on moodsalt konservatiivne: tänu leedtulede arengule on Renault’ insenerid lasknud fantaasial lennata ning andnud kogu Mégane põlvkonnale eksimatult äratuntava esi-ja tagatulede joone, mis samas haakub tootja uue disainijoone tervikuga. Tänavapildis kõnelevad nii Espace, Talisman, Mégane kui Scenic selget Renault’ keelt.

Mégane puhul tervikuna ongi palju tähelepanu pööratud pisiasjadele: ka sedaanilt leiab rohkelt kroomelemente ja piinlikult viimistletud detaile (küljeliistud, käepidemed, väljalasketoru ots).

Tippvarustuses saab auto võtta ka panoraamkatusega, mis “voolab” üle auto ja loob elegantse terviku.

MÕÕDUD

Mégane GrandCoupé mõjub nii väljast kui ka seest soliidse ja ruumikana: 4,63-meetri pikkusel ja 1,81-meetri laiusel autol on koguni 2,71-meetrine teljevahe, tänu millele on kõigil sõitjatel salongis mugavalt ruumi.

Vaid 1,44 meetrit kõrge, 130 mm kliirensiga ja 18-tollistel velgedel veerev kompaktsedaan on rõhutatult sportlik.