Dodge Ram 1500 Sport Crew Cab: liliputtide maale eksinud Gulliver
Algatuseks – see auto on SUUR. Mitte et sellega raske sõita oleks – pigem vastupidi – kuid mingi hetk avastate end kõrvaloleva Land Cruiseri katust silmitsemas ja meldimas, et „Näh, kus tudengipoiss on emalt popi luukpära välja pomminud!“ Ma mäletan samasugust tunnet ka müügil oleva Range Rover roolist ja see mõjub ikka veel pentsikult.
- • Euroopasse tuuakse neid kastikaid kolme jõuallika ja ZFi kaheksakäigulise automaatkäigukastiga
- • Üks parimatest „veduritest“, mida haagise vedamiseks on võimalik soetada
- • Kättesaadavaim on 3,6-liitrise ottomootoriga Ram 1500 SLT, mille baashinnaks on 45 000 eurot
Suurus suuruseks, ent Ram 1500 mudeliperekonna mitmekülgsust ei saa kuidagi alahinnata. Teid on ootamas pea kolm tosinat modifikatsiooni, mis kas taga- või nelikveolised, kolmes pikkuses kabiini ja veokastiga ning mida pakutakse takktraavi veel viies varustustasemes. Alates kõige luksuslikumast Longhorn & Limited, lõpetades „Mässaja“ nimelisega - Rebel on Dodge vastulause Fordi maastikul marutavale F-150 SVT Raptorile, millest sai alates avalikustamisest korrapealt kultusmudel.
Silmad võtab kirjuks
Käimasolevaks mudeliaastaks tehti Ram 1500 juures rida muutusi, milleks on uuendatud raam, sõitjateruumi muudetud kujundus ja parem turvavarustus – pikemates kabiinides on nüüd kokku kuus turvapatja. Omavahel öeldes pannakse täna tegelikult kokku juba järgmise mudeliaasta masinaid, kuid neid eristab olemasolevaist vaid lustikummuti edevam graafika.
Mootoreist pakutakse Euroopa turu jaoks vaid kahte jõuallikat ning esimene on neist selleks mudeliaastaks turule toodud Ram 1500 Ecodiesel, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse maanteel 8,1 ja linnas 11,2 l/100 km kohta. „Pooletonniste“ kastikate hulgas olevat see klassi parim näitaja ning priimusest 3-liitrise V6 jõuallika võimsusnäitajateks on 179 kW/243 hj @ 3600 p/min ja 569 Nm @ 2000 p/min.
Veokite puhul Dodge kiirendusnäitajaid eraldi välja ei too, kuid veebilehe www.caranddriver.com andmetel saavutab selline Ecodiesel paigalt 98 km/h 9 sekundiga, mis on ühe töölooma kohta enam kui muljetavaldav arv. Selline mootor on saadaval üksnes Laramie varustuses, ülejäänutes pakutakse vaid 5.7-liitrist V8 bensiinimootorit (Hemi, 291 kW/396 hj) ning ainsaks erandiks on vaid SLT-varustus, milles on olemas ka 3.6-liitrine V6 (Pentastar, 224 kW/305 hj). Käigukast on kõigil autodel ühesugune -- ZF-i suurepärane kaheksakäiguline automaat.
Loe edasi siit