Oculusi kaks plaani, kuidas muuta Rift juhtivaks virtuaalse reaalsuse süsteemiks
Oktoobri keskel ilmub müügile PlayStation VR, millel on Forte hinnangul virtuaalset reaalsust pakkuvatest süsteemidest suurim šanss laiema edu nautimiseks.
Aga usin töö käib ka Oculusi õuel, mille Rift on virtuaalse reaalsuse vallas kahtlemata üks tuntumaid tooteid. Samal tehnoloogial põhineb ka muide Samsungi peakomplekt Gear VR.
Oculus korraldab Rifti tarkvara ja teenuste arendajatele ka konverentsi Oculus Connect, mis toimus 5-7. oktoobril USA-s ja seda juba kolmandat korda. Tähtsaid uudiseid kogunes tublisti.
Kaks teed
Lavale ilmus ootamatult Facebooki kaasasutaja/boss Mark Zuckerberg, kes teatas, et Oculus tahab oma VR-i odavamaks muuta.
(See on hetkel tõesti ilgelt kallis, Rift ja sobiv arvuti kokku tähendab hetkel vähemalt 1500 eurost väljaminekut, pigem isegi 2500-3000 kandis.)
Odavam tee toetub kahele taktikale: anda välja taskusõbralikuma hinnaga uus Rift ja muuta olemasolev seade vähem nõudlikuks, et sellele kõlbaks kõrvale ka 500eurone PC. (Mõlemad taktikad eeldavad, et Rifti tehniline võimekus väheneb.)
Uus kompaktsem mudel ei vaja enam üldse arvuti külge ühendamist, vaid on keskklassi jõudlusega kõik-ühes-süsteem, mis jääb võimsuselt kuhugi Gear VR-i ja Rifti vahele.
Müügiargumendid on konkurentsivõimelisem hind ja kompaktsus, sest seda oleks suhteliselt kerge kaasas kanda.
Täpsem info hetkel puudub, aga siin on videotutvustus:
Odavamates arvutites võib Rift lipata aga tänu uutele nn pildisilumise tehnoloogiatele, mis miinimumnõudeid tublisti langetavad.
Nüüd kõlbavad nVidia GTX 960 graafika ja Inteli Core i3-6100 või AMD FX4350 protsessor. See teeb võimalikuks Rifti ka osade sülearvutite abil käigus hoida.
Veel Facebookist
Facebook on eksperimenteerinud videomängude voog-otseesitamisega ja on nüüd valmis sama proovima VR-videomängudega. Gear VR-i sessioone saab Facebookis nüüd laivis üle kanda.
Rift saab nööpkuularid
Kõrvaklapid on Rifti peakomplekti sisse ehitatud, aga kui tahad kõrva mahtuvaid pisikesi nööpkuulareid, siis need ilmuvad ka, USA-s hinnaga 49 dollarit.
Neil on mürasummutus ja draiverid optimeeritud VR-i jaoks. Oculus ütleb, et need on ühed kõrgema klassi kuularid maailmas. Ilmuvad detsembris. Engadget proovis ja lisab, et väga mugavad.
Avatarid!
Kuidagi nintendolik (= vanamoeline) on uudis, et nüüd saab avatare luua, kes kasutaja näoilmeid ja ülakeha-liigutusi ekraanil matkivad. Neid saab kasutada osades mängudes ja kuni kaheksakesi spetsiaalses küberruumis hängides.
Samas väga moodne on, et avatari loomine ei alga soo määramisest, vaid pead välimuse ise kokku panema: soengustiil, riidestiil jne. Sugu ei paista üldse valikute seas olevat. Kui 2050!
Touch saabub detsembris
Touch-kontrollerid ilmuvad peagi, et Rifti kogemus mugavamaks muuta. Seni oli komplekti pistetud Xbox One'i kontroller, mis pole ikka päris see.
Touchil on liikumissensorid, et kasutaja asetsemine ruumis paika panna, aga kasuks tuleb lisasensori ostmine, millest loe kohe järgmiseks.
Lisasensor
Uus toode on USA-s 79 dollarit maksev lisasensor, mis aitab mängudel ja muul tarkvaral sind korralikku kolmemõõtmelisse ruumi paigutada. Siis ei jookseks mängides vastu päris seina, mida tarkvara ei osanud ära tunda ja kuvada.
Sarnast lahendust pakub ka HTC oma Vive'ile. Mänguloojad peavad siiski ise sensoriga sõbraks saama, s.t oma mängudele vastava toe lisama.
Rift koos pultide ja keskkonnasensoriga maksab USA-s kokku 877 dollarit, Vive'i konkureeriv toode on kokku 799. Mõlemal juhul on muidugi arvutit ka vaja kõrvale.