Grand Paris Express parandab eriti Pariisi kirdepoolsete eeslinnade transpordiühendusi pealinna keskusega ja kujuneb oluliseks taganttõukajaks regionaalarengule Pariisi ümbruses, et aidata kaasa ka linna taotlusele korraldada 2024. aasta olümpiamänge.

Tegemist on suure projektiga pikendada kaht Pariisi metrooliini, nr 11 ja 14 ja rajada neli uut metrooliini 15, 16, 17 ja 18. Toimuma peab see järkjärgult ajavahemikus 2020-2030. Kuid seekordne 29-kilomeetrine etapp on vaid osa koguinvesteeringust, kuna Pariisi metroo uus 15. liin saab olema 75 kilomeetrit, 18. liin 50 kilomeetrit, 16. ja 17. mõlemad 25 kilomeetrit pikad.

Ja kogumaksumus? No see saab olema ikka tunduvalt kallim kui meie umbes 950-kilomeetrine viis miljardit eurot maksev rahvusvahelise kiirraudtee projekt. Grand Paris Expressi hinnalipikuks on praegu 27 kuni 30 miljardit eurot.

Ile-de-France'i (ja ka kogu Pariisi) ühistranspordiameti STIF-i aastane eelarve on enam kui 9,2 miljardit eurot ja valitsuse dotatsioonist nad ei sõltu.

Paneme siia kõrvale võrdluseks ka Eesti 2016. aasta riigieelarve, mille tulude mahuks on planeeritud 8,84 miljardit eurot.