Grand Paris Express - raudtee, mille esimene etapp on vaid veidi odavam kui Rail Baltic
Prantsusmaa pealinna lähiümbruse (ehk Ile-de-France'i) transpordiamet STIF kiitis heaks Grand Paris Express-projekti faasi, mis sisaldab 29 kilomeetrise automatiseeritud metrooühenduse rajamist nelja miljardi euro eest aastaks 2023.
Grand Paris Express parandab eriti Pariisi kirdepoolsete eeslinnade transpordiühendusi pealinna keskusega ja kujuneb oluliseks taganttõukajaks regionaalarengule Pariisi ümbruses, et aidata kaasa ka linna taotlusele korraldada 2024. aasta olümpiamänge.
Ja kogumaksumus? No see saab olema ikka tunduvalt kallim kui meie umbes 950-kilomeetrine viis miljardit eurot maksev rahvusvahelise kiirraudtee projekt. Grand Paris Expressi hinnalipikuks on praegu 27 kuni 30 miljardit eurot.
Ile-de-France'i (ja ka kogu Pariisi) ühistranspordiameti STIF-i aastane eelarve on enam kui 9,2 miljardit eurot ja valitsuse dotatsioonist nad ei sõltu.
Paneme siia kõrvale võrdluseks ka Eesti 2016. aasta riigieelarve, mille tulude mahuks on planeeritud 8,84 miljardit eurot.